پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- دستکم پانزده شهروند استرالیایی که  در کنار شبه‌نظامیان تکفیری در سوریه و عراق می‌جنگیدند، کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، دیوید اورین رئیس سازمان اطلاعات استرالیا روز چهارشنبه (۵ شهریور، ۲۷ اوت) گفت: «سازمان اطلاعات استرلیا (ASIO) بر این باور است که حدود ۶۰  استرالیایی یا بیشتر در کنار دو گروه افراطی اصلی القاعده، جبهه النصره و داعش در سوریه  سرگرم جنگ هستند.»

وی افزود : « ما بر این باوریم که تاکنون  ۱۵ استرالیایی  در درگیری‌های جاری کشته شده‌اند.»

رئیس سازمان اطلاعات استرالیا افزود بیش از ۱۰۰ نفر در استرالیا  از طریق جذب شبه نظامیان جدید و تامین بودجه و تجهیزات مورد نیاز گروه‌های تروریستی تکفیری به طور فعال از آن‌ها حمایت می‌کنند.

این مقام استرالیایی خاطر نشان کرد شمار شهروندانی که تهدید امنیتی بالقوه برای کشور محسوب می‌شوند به طور قابل  توجهی افزایش یافته است.

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا نیز  از برنامه‌ها برای مقابله با تهدید فزاینده تروریست‌های پرورش یافته در داخل کشور که در کنار داعش می‌جنگند، خبر داده است.

انتشار تصویری  در توئتیر از  پسر جوان یک مرد  استرالیایی که یک سر بریده شده در سوریه را به دست داشت،  استرالیا را تکان  داد. این تصویر که بعدها از توئیتر برداشته شد، در صفحه توئیتر خالد شروف تبعه استرالیایی  که سال گذشته به سوریه متواری شد و اکنون عضو داعش است،  منتشر شده بود.

داعش که کنترل بخش‌هایی از سوریه را در اختیار دارد  در ماه ژوئن شبه نظامیان خود را به عراق اعزام کرد و به سرعت  بخش‌های وسیعی  از اراضی  میان دو کشور را تصرف کرد.

بنابر گزارش‌ها در ماه‌های اخیر هزاران غربی به گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق پیوسته‌اند.

فرانسه که ۹۰۰ شهروندش  در  کنار تروریست‌ها در میادین جنگ در خاورمیانه می‌جنگند، از این لحاظ  در صدر کشورهای غربی قرار دارد . گفته می‌شود در دوسال اخیر حدود ۴۰۰ شهروند انگلیسی به سوریه رفته‌اند . شهروندانی از دیگر کشورهای غربی از جمله ایتالیا، اسکاتلند نیز به گروه‌های تروریستی در خاورمیانه پیوسته‌اند.