پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- نیروی پیشمرگه، برای ثبت نام زنان داوطلب جهت پیوستن به پیشمرگه فراخوان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، "ویان بیندروی" ناظر ثبت نام زنان در مرکز فرهنگی پیشمرگه دراستان دهوک گفت: مرکز فرهنگی پیشمرگه، در استان دهوک، برای ثبت نام زنان داوطلب جهت پیوستن به پیشمرگه راه اندازی شده است.

وی به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: طرح ثبت نام زنان داوطلب، پس از فراگیر شدن خطر داعش و احساس نیاز زنان به دفاع از خانواده هایشان مطرح شد.

بیندروی تاکید کرد: از زنان ِ آموزش دیده، می توان در دفاع از شهرها و نهادها و همچنین کمک به آوارگان و حتی مبارزه در جبهه های جنگ استفاده کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر 30 زن داوطلب، از این مرکز فارغ التحصیل شدند. این زن ها، علاوه بر استفاده از سلاح های سبک و دفاع شخصی، برای مبارزه نیز آموزش های میدانی دیده اند.

بیندروی با بیان این که دختران و زنان بسیاری برای آموزش دیدن در زمینه دفاع شخصی تمایل دارند، تاکید کرد که برای آموزش دختران و زنان داوطلب، دوره هایی در نیروی پیشمرگه برای آنان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر این که زنان داوطلب، حقوق دریافت نخواهند کرد، خاطر نشان کرد: شماری از زنانی که برای دوره دیدن به پیشمرگه پیوسته اند، وکیل، مهندس و برخی دیگر دانشگاهی بوده اند.