پایگاه خبری تحلیلی «پارس»-دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: دلالان هرزه سیاسی تلاش دارند با تجمیع هاشمی، خاتمی، سید‌حسن خمینی و روحانی ظرفیت‌های نیروهای انقلابی را بگیرند و اختلاف ایجاد کنند.

حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره fi عملکرد دلالان هرزه سیاسی از دو پروژه آنان در مواجهه روحانی با اوباما و طراحی پنج لایه ای برای تجمیع هاشمی، خاتمی، سید‌حسن خمینی، روحانی، ناطق نوری و علی لاریجانی خبر داد. 

حسین فدایی در ابتدا با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: لازم است از تمام تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در طول 20 تا 30 سال گذشته توسط افرادی که برای ملت در حوزه‌های مختلف زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر کنیم همچنین از دوستانی که در دولت یازدهم مجاهدت می‌کنند و برای عزت و سرفرازی ملت ایران، پیشرفت کشور و اقتدار ملت زحمت می‌کشند تقدیر و تشکر دارم.

وی ادامه داد: همچنین از کسانی که در صف مقدم مبارزات دیپلماسی کشورمان زحمت و تلاش می‌کنند و جبهه جدیدی را در عرصه بین الملل برای جمهوری اسلامی ایران گشوده‌اند، تشکر و تقدیر می‌کنم؛ دولت تلاش‌های خوبی در خصوص طرح سلامت آغاز کرده است که حتما این تلاش‌ها منشأ خیر و برکت برای امت اسلام خواهد بود.همچنین از کسانی که در عرصه اقتصاد تلاش کرده‌اند تا آرامش در جامعه برقرار شود و دنبال خروج اقتصاد از تورم هستند، زحماتشان قابل تقدیر است.

فدایی با بیان اینکه دولت یازدهم تاکنون توانسته است فضای اجمالا آرامی را در جامعه رقم بزند، تأکید کرد: امیدواریم در سایه این فضای ارام مسائل اساسی و ریشه‌ای کشور بررسی شود و راهکارهای ریشه‌ای برای برون رفت از وضعیت اشکال دار حوزه اقتصاد اتخاذ شود. البته در حوزه‌های مختلف مشکلاتی داریم و طبعا دولت تلاش‌هایی را انجام داده است که امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه برسد.

وی گفت: بعد از یک سال مسئولیت ورود به مقام ارزیابی از عملکرد دولت، منطقی و عاقلانه است ولی موضوع بحث من این نیست. بلکه موضوع بحث ما به چرایی انتخاب هفته دولت و قدرشناسی از خدمتگذاران نظام است و منشأ این چرایی به دولت شهید رجایی  یعنی اوایل دهه 60 باز می‌گردد. این سوال جدی را باید داشت دولت شهید رجایی با چه مشکلات و موانعی روبرو بود و چرا به دنبال دولت اسوه مورد تقدیر قرار گرفت و موانع استمرار مسیر دولت رجایی چیست؟ همچنین باید پرسید موانع پیشرفت انقلاب چه بود، جریانات سیاسی چه آرایشی داشتند و نیروهای وفادار به انقلاب و نظام چگونه فکر می‌کردند و تقسیم بندی آرایش سیاسی درون انقلاب چگونه بود؟

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالات مطرح شده گفت: به علت نوظهور بودن انقلاب اسلامی و عدم برداشت و درک نظام سلطه از این انقلاب در دهه 60 و از ابتدای انقلاب واکنش نظام سلطه و قدرت‌های این نظام نسبت به انقلاب اسلامی غلبه برخورد سخت افزاری بود. لذا تجهیز، کم و پشتیبانی از نیروهای مسلح علیه جمهوری اسلامی ایجاد جریانات تجزیه طلب در خطوط مرزی جمهوری اسلامی، تجهیز و حمایت از صدام و راه انداختن جنگ تحمیلی و غلبه رفتار نظام سلطه و دشمنان را نشان می‌دهد؛ حرف آنها این بود که جمهوری اسلامی این هفته، این ماه یا چند ماه دیگر ثابت می‌شود.

فدایی ادامه داد: اما وقتی ملت ایران با قوت و قدرت ایستاد و از هشت سال دفاع مقدس عبور کرد، مرام و استراتژی نظام سلطه و قدرتمندان تغییر کرد و غلبه نرم افزاری نسبت به سخت افزاری حاصل شد؛ در دهه 60 آرایش کلان نظام سیاسی ما دو قطعی(نیروهای انقلاب و نیروهای ضد انقلاب) بود یعنی یک طرف استکبار جهانی و در طرف دیگر جمهوری اسلامی، یک طرف اسلام ناب محمدی و یک طرف دیگر اسلام آمریکایی و ارتجایی، یک طرف انقلاب و ضد انقلاب، جبهه انقلاب و نیروهای ولایی و مقلد امام(ره) و طرف دیگر خط لیبرال و سازش حضور داشتند و یک جبهه نیروهای ارزشی، ولایی، انقلابی، و مقلد حضرت امام(ره) و در جبهه دیگر جریان اسلام آمریکایی، منافقین و لیبرال‌ها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این دو قطبی قابل قبول و مطلوبی بود و منجر به تقویت نیروهای ارزشی می‌شد، گفت: بعد از جنگ زمانی که نظام سلطه و دشمنان مشاهده کردند این مسیر دو قطبی به ضرر آنها تمام می‌شود، استراتژی نرم افزاری، جنگ نرم، عملیات روانی، استهاله، و تهاجم فرهنگی را تقویت کردند و بنا گذاشتند که به درون مرزهای ارزش گذاری و ارایش سیاسی ورود کنند و استراتژی دو قطبی را در درون نیروهای انقلابی رقم بزنند و این آغاز آرایش جدید در بین نیروهای انقلاب محسوب می‌شود که یک نقطه عطف و قابل توجه نیز است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای پیشبرد این راهبرد تبعا یارگیری از درون نیروهای انقلاب یعنی افراد وامانده، دارای ظرفیت تطمیع، جامانده و افرادی که می‌توانستند با مشی و مرام خود با نظام سلطه هماهنگ باشند در دستور کار دشمنان قرار گرفتند و خط فساد و نفوذ توأمان با یکدیگر عمل کرد و بسترساز و زمینه ساز و جاده صاف کن برای نظام سلطه شدند.

فدایی ادامه داد: پس از آن دو قطبی جدید شکل گرفت و دوقطبی که دیروز مرزبندی آن بین اسلام و کفر، نیروهای ارزشی و ضدارزشی بود هم اکنون آن مرزها بهم ریخت و به داخل نیروهای انقلاب آمد و شکل جدیدی به خود گرفت. دیروز شهید رجایی و باهنر مقابل جبهه لیبرال، منافقان، امریکا و فرهنگ غربی بودند، امروز سیاسی آیا استمرار همان خط با همان قوت در بین نیروهای موثر سیاسی ادامه پیدا کرد و تقویت شد یا نظام سلطه توانست به آرایش سیاسی آسیب بزند و جای پایی بازکند؟

وی تصریح کرد: آنچه در 18 تیر سال 78 اتفاق افتاد و در 22 خرداد سال 88 ادامه پیدا کرد، معنایش این است که دشمنان انقلاب و نظام سلطه و جریان نفاق توانستند نفوذی در درون برخی نیروهای وابسته به نظام یا وفاداران به نظام پیدا کنند و آرایش آن را به هم بزنند؛ زمانی که ملت ایران عملکرد نیروهایی که به نام امام خمینی(ره)، انقلاب، ارزشها پس از توسعه اقتصادی و سیاسی به روی کار آمدند و عملکرد آنها را دیدند این باور در مردم به وجود امد که بسیاری از افراد هستند که در پوشش ارزشها و تظاهر و اعتقاد به امام و رهبری، مبانی نظام دینی و ارزشی ما را با آسیب‌های جدی مواجه می‌کند و در این زمان یک نوع گرایش جهت احیای گفتمان انقلاب اسلامی از آغاز دهه 80 شکل گرفت.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: ظهور و بروز این گرایش در انتخابات دوره دوم شوراها و مجلس هفتم و انتخابات ریاست جمهوری است؛ قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم تحلیلی از اردوگاه جریان سازش و لیبرال توسط آقای ابراهیم یزدی مطرح شد و او گفته بود که گرایشات مردم به سمت ارزشها و خط امام(ره) و اصول انقلاب تقویت شده و ما جایگاه اجتماعی نداریم لذا برای حفظ موقعیت بهتر است برنامه ریزی جدیدی داشته باشیم و اگر تدبیر نکنیم، نیروهای ارزشی و مردم (آنها تعبیر به حزب اللهی‌های وحشی کردند) صحنه را خواهند کرد و ما حذف می‌شویم.

فدایی ادامه داد: ابراهیم یزدی پیشنهاد داد که گروه مرجعی را برای تحولات سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری در دوره نهم طراحی کنند که در آن گروه مرجع حضرت آیت الله مهدوی کنی، آقای خاتمی، آقای هاشمی، کروبی و ناطق نوری حضور داشته باشند.در واقع طراحی این مدل توسط جریان لیبرالی که مقابل انقلاب ایستاده‌اند و در ماجرای شهید رجایی دستشان آلوده است، برای پیشرفت انقلاب و مصالح امت اسلام و مردم نبود. اساس این مرجع جدید که جریان لیبرال مطرح می‌کنند، حمایت از استقلال و پیشرفت کشور و روحانیت نیست بلک آنها منافع خود را در نظر گرفتند که اگر انتخابات پیش رو به این منجر شود که یک نیروی ارزشی، مستقل و اصولگرا و ولایی و کارآمد روی کار آید، باعث می‌شود که جریان مانع انقلاب حذف شوند لذا برای پیشگیری از حذف  و رسوایی‌ خود این پیشنهاد را دادند و اساسا نهضت آزادی اعتقادی به روحانیت و آقای مهدوی کنی ندارد حتی به آقای هاشمی و کروبی نیز اعتقادی نداشت بلکه انها از باب اینکه در اردوگاه نیروهای انقلاب ایجاد اختلاف کنندو وحدت و یکپارچگی نظام را برهم بزنند، این پیشنهاد را دادند.

وی افزود: پس از مدتی این پیشنهاد در روزنامه شرق منعکس شد و از زبان کسانی که مدعی حزب دولت ساخته آن دوره هم بودند یعنی مشارکت و از اطرافیان آنها مطرح شد. این پیشنهاد عینا ترجمه همان پیشنهاد بود و تفاوت جدی با آن نداشت. لذا مشاهده می‌شود که در طول بعد از دهه 60 جریانی که دلالی هرزگی سیاسی را در دستور کار خود دارد، در این تیم هم جریان عناصر فاسد، عناصر نفوذی و کسانی که تلاش می‌کنند دل امریکایی ها را به دست آورند و در درون نیروهای انقلاب برخی مسئولان را به انحراف بکشانند، حضور دارند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: زمانی که دیدیم این جریان پیشنهاد اول را نتوانست به پیش ببرد، معنی آن این نیست که دست از کار بردارد؛ ظهور و بروز این رفتار را در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 84 مشاهده می‌کنیم که تمام جریان‌های منافق، سکولار، مسئله دار، لاییک و ضد انقلاب تجمیع شدند که از آقای هاشمی حمایت کنند. معنا و مفهوم این موضوع این نبود که آنها به آقای هاشمی اعتقادی داشتند بلکه می‌خواستند مسیر انتخاب شده توسط ملت که احیای گفتمان انقلاب اسلامی است را با شکست مواجه کنند.

فدایی ادامه داد: وقتی این جریان در این مسیر موفق نشدند در دولت نهم طرح دولت وحدت ملی را مطرح کردند و تضاد و دو قطبی کردن کشور را در درون نیروهای انقلاب سامان دادند اما خوشبختانه در به ثمر رساندن این فکر و اندیشه نیز موفق نشدند. البته آسیب‌هایی را وارد کردند و اوج این آسیب‌ها منتهی به فتنه سال 88 شد که مردم را مقابل مردم قرار دادند و جایگاه و منزلت جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی دچار مشکل کردند و ظرفیت‌های کشور را معطل نگه داشتند.

وی گفت: هر انسان منصف و آزاده‌ای اگر کمی تحمل کند، مشاهده می‌کند رفتار و مواضعی که جریان فتنه داشت جز ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ملت ایران نتیجه‌ای نداشت؛ اگر در بیان اینها افرادی بودند که غفلت و جهالت و اگاهی داشتند و اطلاعات سیاسی کافی نداشتند، ولی اعتقاد به امام و رهبری داشتند طبعا مسیرشان را جدا کردند و و مذمتی برآنها نیست و قابل تقدیر است ولی سخن بر سر مواضع کسانی است که آن مسیر را ادامه داده و می‌دهند که چگونه فکر می‌کنند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تأکید کرد: هم اکنون دلالان هرزه سیاسی که از عناصر فاسد و نفوذی بین آنها وجود دارد، دو خط را دنبال می‌کند اول اینکه مدلی را برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و برهم زدن آرایش نیروهای سیاسی معتقد به نظام و ایجاد شک و تردید و ابهام در میان مردم طراحی کردند. این مدلها پیچیده و برخوردار از پشتوانه اطلاعاتی امنیتی و سیاسی است و پشتوانه عملیات روانی دارد و به گونه ای است که برحسب اولیه و ظاهر ممکن است افراد را گول بزنند مثلا همانگونه که در مرحله اول آقای ابراهیم یزدی پیشنهاد داد که امثال آقای کروبی، هاشمی و خاتمی به صحنه آورده شوند و هیچگونه اعتقادی به آنها نداشت و قصد داشت ظرفیت این افراد در درون نظام جایگاه اجتماعی داشتند را بگیرد و از ظرفیت‌ آنها بین نیروهای انقلاب اختلاف ایجاد کند، هدف آنها نیز این است که تلاش کنند آقای هاشمی، خاتمی و سید حسن خمینی را تجمیع کنند و گروه مرجعی را به وجود اورند و پس از آن آقای روحانی را به این گروه اضافه کنند و ظرفیت دولت استفاده کرده و بعد بخشی از اصولگرایان مانند ناطق نوری و لاریجانی را به این گروه اضافه کنند پس این سناریوی اخیر آنها در انتخابات مجلس آینده است. در واقع در مرحله اول هاشمی و خاتمی با یکدیگر به جمع بندی رسیده اند در مرحله دوم سید حسن خمینی به این جمع افزوده می شود. در مرحله سوم تلاش می شود از ظرفیت آقای روحانی استفاده شود تا از ظرفیت دولت برای انتخابات بهره مند شوند. در مرحله چهارم و پنجم نیز به سراغ آقای ناطق و لاریجانی خواهند رفت.

فدایی گفت: قطعا آمریکایی‌ها و دشمنان ملت ایران تحمل امثال چنین افرادی را ندارند و آقای روحانی را دوست نخواهند داشت و دشمن آقای روحانی، لاریجانی و ناطق نوری هستند و در این تردیدی نیست ولی آنها با مهارت می‌خواهند مدلی را طراحی کنند که تضاد و دو قطبی درون نظام را میان نیروهای انقلاب سامان دهند؛ این هرزه‌گری‌ها در 20 سال گذشته زیاد بوده است مخصوصا در خصوص مناسبات ایران با آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند و خوش رقصی‌هایی که این گروه هرزه سیاسی می‌کنند برای این است که بتوانند ارتباطی میان مسئولان جمهوری اسلامی ایران با آمریکایی‌ها سامان دهند. مخصوصا در سفرهایی که مسئولان جمهوری اسلامی به سازمان ملل می‌رفتند، تلاش می‌کردند که وزیر خارجه یا رئیس جمهور ما در لابی‌های شکل گرفته در آنجا یا در مسیر تردد اجلاس یا در مسیر استراحت به شکلی با آمریکایی‌ها مواجه کنند و حتی دست بدهند تا از مذاکره و دست دادن آنها عکس بگیرند و آن را در رسانه های خبری دنیا منتشر کنند و بگویند جمهوری اسلامی ایران با آمریکایی‌ها ارتباط برقرار کرده‌اند لذا آنها هم اکنون نیز تلاش می‌کنند که اگر روحانی به سفرهای خارجی می‌رود، بتوانند وی را با اوباما روبرو کند و مذاکرات و توافقاتی را ساماندهی کنند.

وی ادامه داد: این رفتار آنها برای حل مشکل ایران و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه برای بازدارندگی از پیشرفت ملت ایران و برای اینکه ملت ایران مسیر رو به کمال را جلو نبرد، با این ترفندها در عرصه بین المللی و داخلی می‌خواهند مانع پیشرفت ملت ایران شوند بنابراین اینگونه واکنش‌ها مبتنی بر سناریوی دوقطبی سازی در درون ملت ایران است که ریشه آن بین نیروهای وفادار به نظام و خارج از آن نیست بلکه درون نیروهای وفادار به نظام است و این نکته اصلی است که مطرح کردم. یعنی ترفندهایی را اتخاذ می‌کنند که اختلاف میان درون نیروهای وفادار به نظام را عمیق کرده و شکاف‌های داخلی و شکاف درون دولت با دولت و شکاف ملت با دولت را زیاد کنند و این راهبردی است که دشمنان دنبال آن بوده و هستند و در عرصه انتخابات این راهکار را توسعه می‌دهند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: اگر اجمالا این تهدید کلی را بپذیریم تبعا راه مقابله با ترفندهای دشمن مسیری است که امام خمینی(ره)، رهبری و ملت ایران دنبال کردند. ملت ایران در پیروزی انقلاب سه شعار اساسی مکتب، وحدت و رهبری را سرمی‌داد و این سه اصول عامل پیروزی انقلاب شد. این اصول عامل بقا و پیروزی ملت ایران خواهد شد و ما در صحنه‌های مختلف پایبندی مان به اسلام و تبعیت از رهبری می‌تواند مشکلات ما را برطرف کند و هر عاملی که به این سه رکن آسیب بزند قطعا از ناحیه دشمنان ملت ایران خواهد بود.

فدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آرایش فعلی جریان اصولگرایی را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: دو قطعبی شدن اجتناب ناپذیر است ولی اینکه مرز کجا باشد، مهم است. اختلاف وجود دارد ولی مرز اهمیت دارد. اگر ارایش سیاسی دو قطبی هماوردی بطلبد،صف ارایی کند و تقابل ایجاد کند درون نیروهای انقلاب مذموم است و قابل قبول نیست ولی اگر در درون نیروهای وفادار که اصول مشترک زیادی دارند در مقابل کسانی که عزت و پیشرفت انقلاب را نمی‌توانند تحمل کنند، پدیدار شود، خوب است؛ اگر آرایش سیاسی دو قطبی میان ایران و نظام سلطه، انقلاب و ضدانقلاب باشد خوب است ولی دشمنان ما فهمیدند که وحدت ملت ایران، تبعیت ملت از رهبری و ایستادگی نیروی اسلام ناب محمدی برای آنها مضر است. پس به این موارد آسیب می‌زند لذا دو قطعبی که دشمنان طراحی کردند کشاندن آن به درون نیروهای نظام است در نتیجه مصونیت برای دشمنان انقلاب و نظام به وجود می‌آید و فرسایش نیز بین نیروهای انقلاب حاصل می شود و این برای دشمنان خوب است.

وی در خصوص راهکار عدم آرایش دوقطبی گفت: باید در درک مسئله و تحمل آن که باید اختلافات را به گونه‌ای حل کنیم که مرزهای درونی ما با مرزهای بیرونی نشکند و مرزبندی ما با دشمن آسیب نبیند، سعه صدر وجود داشته باشد؛ دشمن تلاش می‌کند مرزبندی را به درون نظام بیاورد و کاری می‌کند که در مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور عده کمی در صحنه حضور داشته باشند اما ما باید از این دوقطعبی سازی بازدارند شویم و نباید دو قطبی که مورد پسند نظام سلطه است شکل بگیرد؛ ما باید رفتار و مشی نظام سلطه را بشکنیم و برای این کار ابتدا باید سعه صدر داشته باشیم. همچنین نیروی انقلاب باید ورزیده شوند و عمق رفتارهای دشمن و حیله‌های دشمن را بفهمند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ممکن است در نقاطی نیروهای انقلاب مواضع همسو با دشمن بگیرند ولی نباید بگوییم که آنها جزو دشمنان هستند و اگر یک نفر وفادار به انقلاب است به هر دلیل از روی طمع و غفلت موضع غلطی گرفت نباید موضع نقطه‌ای او را تبدیل به موضع خطی کنیم؛ تقسیم بندی در درون اردوگاه نیروهای انقلاب به نفع چه کسی تمام می‌شود؟

فدایی گفت: اصلاح طلب واقعی نمی‌تواند اصولگرا نباشد و اصولگرای واقعی نیز نمی‌تواند اصلاح طلب نباشد.اصلاح طلب و اصولگرای واقعی یعنی کسانی که در خط امام(ره)، رهبری و خدمت به مردم هستند. اگر کسی بخواهد اصلاح طلب واقعی و اصولگرای واقعی را در مقابل هم قرار دهد حتما خطای استراتژیک سیاسی انجام داده است؛ در ذات اصلاح طلب واقعی، اصولگرایی وجود دارد و در ذات اصولگرای واقعی، اصلاح طلبی است و تمام نیروهایی که می‌گویند انقلاب، اسلام، امام، ارزشها و رهبری را قبول دارند باید درون خانواده انقلاب تعریف شوند و ما نباید کاری کنیم که چنین اتفاق بیفتند بلکه باید کاری کنیم که نیروهای درون انقلاب احساس هم خانوادگی کرده و نزدیکی آنها روز افزون شود و دوری آنها منجر به تنفر از آنها نشود متأسفانه گهگاه این چیزها دیده می‌شود.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد از هر زمینه‌ای که منجر به اختلاف داخلی شود استفاده کند؛ اگر دولت آقای روحانی شعار اعتدال می‌دهد و اگر دشمن می‌تواند از شعار اعتدال سوء استفاده کند و تقابل داخلی رقم بزند حتما به آن ضربه می‌زند.و اگر از ضعف و تحلیل غلطی که یک نیروی انقلاب دارد دشمن بتواند استفاده کند تا او را مقابل انقلاب و نیروهای ارزشی قرار دهد حتما از آن استفاده می‌کند.اصولگرایی به معنای حزب گرایی و جناح سیاسی نیست بلکه آحاد ملت ایران اصولگرا هستند چنانکه ملت ایران اصلاح طلب نیز هستند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تأکید کرد: کسی که به امام خمینی(ره)، رهبری و انقلاب اعتقاد دارد و به دنبال پیشرفت کشور است یعنی می‌خواهد از وضع موجود به وضع مطلوب رهایی پیدا کند و وضع مطلوب را در ارزش‌های انقلاب می‌بینند پس اصلاح طلب و اصولگرا است. ما می‌گوییم اگر دولت و مجلس رفتاری کند که اصول و محکمات انقلاب تثبیت شود و جبهه انقلاب نیز تقویت شود و دشمنان متضرر شوند ما از آن حمایت می‌کنیم؛ بنابراین با این نگاه ارزیابی سیاسی تغییر خواهد کرد و مانند گذشته جناح‌ها را تحلیل نخواهیم کرد و این تغییر تحلیل، باعث اصلاح روش در نیروهای وفادار به انقلاب خواهد شد. لذا هر کسی اشتباه کرد، غفلت کرد و در فتنه حضور داشت و نقش ایفا کرد اما فهمید که به ملت ایران آسیب زده و حاضر شد که اعلام برائت کند، گذشته را نقد کند و از دشمنان انقلاب، منافقان و نظام سلطه اعلام برائت کند ما می‌گوییم جزو ملت ایران است و او را جزو اردوگاه انقلاب می‌پذیریم البته نمی‌گوییم که این فرد مصادر امور را برعهده گیرد.

فدایی یادآور شد: باید در یک نگاه جدید و تحلیل عمیق از نظام سلطه و فتنه، مناسبات درون خانواده انقلاب را تقویت کرده و موانع ارتباطی آنها را برطرف کنیم البته این بدان معنا نیست که در گذشته‌های دور و نزدیک ما عده‌ای همواره برای حضور در جریانات سیاسی نسبت به جریان حاکم نقد انجام می‌دادند و جریان منتقد را نیز نقد می‌کردند و مدعی بودند که هیچ کدام از خطوط را قبول نداریم و اصول دیگری را ترسیم خواهیم کرد؛ اساسا جریانات سیاسی که با این مبنای کسب قدرت به روی صحنه می ایند در یکی از قدرت‌ها حذف می‌شوند.

وی گفت: هم اکنون نیز اگر کسی شعار اعتدال می‌دهد می‌گوییم اگر این اعتدال به معنی نفی قدرت‌های سیاسی باشد و به اعتبار کسب قدرت سیاسی بخواهد به روی کار بیاید و مبانی مکتبی، ارزشی و اصولی ندارد مورد مذمت ماست و قبول نداریم بلکه اگر اعتدال مکتب دارد و روی اصول و محکمات می‌ایستد و بگوید افراط و تفریط از منظر مکتب نفی می‌شود، خوب است و معنی اعتدال در این است که تولی و تبری و امر به معرف و نهی از منکر را قبول دارد پس چنین اعتدالی مبتنی بر اسلام و قابل پذیرش است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه وزیر جدید علوم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، تصریح کرد: وزیر جدید علوم باید اصولگرای واقعی و اصلاح طلب واقعی باشد یعنی کسی باشد که مبانی، اصول و ارزش‌های انقلاب را باور داشته باشد و ظرفیت تحول و اصلاح در راستای تحقق اصول و مبانی و محکمات انقلاب را داشته باشد و از سیاسی کاری، افراط و تفریط پرهیز کند و دانشگاه‌ها را جولانگاه‌های باشگاه سیاسی قرار ندهد و دنبال تقویت نهضت نرم افزاری و تبدیل کردن کشور و ملت ایران به مرجع تولید علم باشد و اینکه دانشگاه‌ها بتوانند زمینه شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی را فراهم کنند. این به معنی اصولگرایی است.

فدایی ادامه داد: بازی‌های فتنه و اصولگرایی که هم اکنون به راه انداختند را ما قبول نداریم؛ اینها بازی‌های سیاسی و برای کسب قدرت و حاشیه امن برای خودشان است. شهید رجایی برای این شهید شد که می‌خواست بر روی اصول بایستد و براساس اصول اصلاحات را سامان دهد ولی دشمنان خارجی و کج فکران نگذاشتند.

وی تأکید کرد: نسل جوان روشنفکران و اساتید ما باید تجدید نظر اساسی کنند و نباید بگذاریم کش و قوس‌های بی حاصل و بی مورد استمرار پیدا کند؛ ما این ظرفیت را در آقای روحانی می‌بینیم و زمینه‌های این ظرفیت در او وجود دارد ولی امیدواریم با جامعیت نظر و عمق بخشیدن به مبانی (ایستادگی روی اصول و مبانی و محکمات انقلاب و نگاه به تحول در راستای تحقق اصول و ارمان‌های انقلاب) را دنبال کند و این موضوع است که برای هر دولتی یادگاری می‌ماند. اگر آقای روحانی این افتخار را پیدا کند بنیانگذار احیای جدید در مناسبات سیاسی کشور خواهد بود و آرزو داریم که رئیس جمهور اینگونه باشد البته ما برای هر کسی که در جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند ارزوی موفقیت می‌کنیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد: این آرزوی ما آرزوی توهمی نیست بلکه امکان پذیر است. کسی در جمهوری اسلامی می‌تواند منشأ خیر و برکت باشد که یک ذره از خط امام خمینی(ره) عدول نکند و یک قدم از خط ولایت زاویه نگیرد. مسئولان باید روی خط امام و رهبری بایستند و مقاومت کنند و در آن صورت منشأ خیر و برکت خواهند شد و سرعت پیشرفت کشور را چندین برابر خواهند کرد اما به میزانی که مسئولان با خط امام و رهبری زاویه بگیرند، مردم و کشور متضرر خواهند شد.

فدایی در پاسخ به این پرسش که نقاط قوت دولت یازدهم که دولت گذشته آن را نداشت، تشریح کنید، گفت: روحیه همگرایی درونی، آرام بخشی به جامعه، توجه به ظرفیت های کارشناسی، به کارگیری ظرفیت‌های مختلف معتقد به انقلاب، روحیه تقویت عقلانیت، آمادگی روحیه مبارزه بی‌امان دیپلماسی با استکبار جهانی، نقاط قوتی است که به می‌توان به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تقابلی بین اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود ندارد، گفت: بلکه تقابل میان فتنه گران با نیروهای وفادار به نظام وجود دارد یعنی یک طرف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان واقعی و در طرف دیگر فتنه گران و دشمنان انقلاب حضور دارند لذا از این منظر اصلاح طلبانی که در اردوگاه فتنه حضور یافته‌اند، باید بازگردند و همچنین اصولگرایانی که در اردوگاه انحراف حضور یافته‌اند باید برگردند و همگی باید در چارچوب انقلاب اسلامی خودشان را تعریف کنند. اگر رسانه‌هایی برای بودن یا نبودن وزیری که اصلاح طلب و اصولگرای واقعی باشد تلاش کنند، قابل تقدیر است و باید از آن رسانه حمایت کرد ولی هر رسانه‌ای که خلاف آن عمل کند به دشمنان کمک می‌کند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان یادآور شد: بر این مبنا ما باید دولت را ارزیابی کنیم من منتقدان یا حامیان دولت را قبول ندارم چرا که ما هم حامی و هم منتقد دولت هستیم؛ حامی دولت هستیم چون روی اصول و محکمات می‌ایستیم و هر دولتی که با اصول و ارزش‌ها زاویه بگیرد از آن انتقاد می‌کنیم. بنابراین خط بندی جناحی کاذب را قبول نداریم و این موضع ما جدید نیست بنابراین بار دیگر می‌گویم نه حامی دولت و نه منتقد دولت هستیم.