به گزارش پارس، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، در بیانیه دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق آمده است که جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با مسعود بارزانی حمایت دوباره آمریکا را از این اقلیم در مقابله با گروه‌های تروریستی و همچنین حمایتش از نقش موثر نیروهای پیشمرگ اعلام کرده است.


معاون رئیس جمهوری ‌آمریکا همچنین نسبت به آغاز گفت‌وگوها میان ائتلاف کردستان با دیگر گروه‌های عراقی برای تشکیل دولت فراگیر ابراز امیدواری کرد.

بایدن افزود: امیدواریم ائتلاف کردستان در خصوص تاسیس دولتی گسترده با مشارکت واقعی تمام گروه‌ها و عبور از بحران کنونی که کشور با آن رو به رو شده، وارد عمل شود.

در این بیانیه تاکید شده است: طرفین حمایت دوباره خود را از روند قانونی در زمینه ماموریت نخست وزیر عراق برای تشکیل دولت که از سوی رئیس جمهور عراق به وی محول شده، اعلام کردند.

از سوی دیگر، بارزانی اظهار کرد: اقلیم کردستان آماده است تا بدور از تجربیات ناموفق گذشته به منظور تشکیل دولت مشارکت ملی از روند سیاسی در عراق حمایت کند.

مسعود بارزانی ضمن قدردانی از حمایت رئیس جمهوری آمریکا و معاونش و ملت آمریکا از کردهای عراق افزود: اقلیم کردستان در این جنگ از شهروندان و کشور خود و تمامی ارزش‌های سازش، همزیستی و آزادی دفاع می‌کند.

وی افزود: حمایت‌های آمریکا در بالا بردن همت و توان مردم کردستان نقش داشته است.

فواد معصوم، رئیس جمهوری عراق بعد از ادامه مخالفت‌ها به طور رسمی حیدر العبادی یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون را مامور تشکیل دولت کرد.