به گزارش پارس به نقل از تسنیم، 47 روز از آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکنون می‌گذرد و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اکنون 47 روز است که برای بررسی مسائل کلان نظام و تصمیم‌گیری درباره مصوباتی که بین قوه مقننه و شورای نگهبان رد و بدل شده گرد هم نیامد‌ه‌اند.

در آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت که به ریاست آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در غیاب لاریجانی‌ها و روحانی برگزار شد، عسکری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گزارشی از نظام اداری کشور ارائه و گزارش نظام اداری در تطبیق با سیاست‌های کلی نظام و سیاست برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

البته در این بین، جلسه کمیسیون نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نیز به ریاست رئیس مجمع برگزار شد اما اعضای مجمع، جلسه‌ای برگزار نکردند.

محمد هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تسنیم در پاسخ به این سؤال که چرا جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در 47 روز گذشته برگزار نشده است گفته که علت این تاخیر، مصادف شدن با ماه مبارک رمضان و همچنین تعطیلات تابستانی بوده است.

به گفته محمد هاشمی قرار است فردا شنبه 18 مرداد و بعد از 48 روز، مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل جلسه دهد که برگزاری این جلسه این مجمع که تصمیمات و مصوباتش در سطوح عالی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سیاست‌ کلی نظام موثر است بعد 48 روز می‌تواند قابل تامل باشد.