به گزارش پارس روزنامه وطن امروز نوشت ؛ رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت هر چند با فشار افکار عمومی بعد از بایکوت رسانه‌ای جنایات غزه، اقدام به انتشار تصاویر و اخبار مربوط به آن کردند اما در ادامه باز هم شیطنت‌هایی از جنس «نه غزه نه لبنان» انجام دادند تا جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه را تخفیف بدهند. به گزارش «وطن امروز»، بعد از انتشار کاریکاتور موهن روزنامه اصلاح‌طلب آرمان موجی از انتقادات در میان فعالان فرهنگی، سیاسی، نمایندگان مجلس و رسانه‌های اصولگرا شکل گرفت. این روزنامه حامی دولت که روز بعد از انتشار کاریکاتور در یک فرار به جلو طرف مقابل رژیم صهیونیستی را استکبار جهانی خواند(!) در حرکتی ناشیانه‌تر در شماره دیروز خود با حمله به منتقدان کاریکاتور توهین‌آمیز این روزنامه، آنها را تندرو و متوهم خطاب کرد. این مطلب که با درج تیتر بزرگی با عنوان «حمله ناجوانمردانه رسانه‌های خاص به آرمان»  منتشر شد، ضمن درج تعدادی از کاریکاتورهای این روزنامه طی روزهای گذشته، رسانه‌های اصولگرای منتقد کاریکاتور موهن این روزنامه دوم‌خردادی علیه مقاومت فلسطین را به تحریف واقعیت و همچنین تندروی و ناجوانمردی متهم کرد. نکته جالب توجه در این بین این است که روزنامه آرمان که عکس بزرگ صفحه اول خود را با تیتر «کاریکاتورهای 3 هفته اخیر آرمان درباره غزه» همراه کرده است، در جمع کاریکاتورهای چاپ شده خود، کاریکاتور اصلی و موهن که با اعتراض رسانه‌ها و همچنین دانشجویان و تعداد زیادی از نمایندگان ملت روبه‌رو شده است را سانسور کرده و هیچ تصویری از این کاریکاتور به مخاطب خود ارائه نداده و این در حالی است که کاریکاتورهای چاپ شده در شماره دیروز این روزنامه مورد انتقاد و اعتراض حامیان فلسطین و مقاومت روبه‌رو نشده بلکه کاریکاتور مورد اعتراض دقیقاً همان کارتونی است که «آرمان» در شماره دیروز خود عامدانه از دید مخاطب پنهان کرده است. روزنامه آرمان در شماره دیروز خود و در ادامه توجیهات غیرحرفه‌ای در رابطه با کاریکاتور موهن این روزنامه آورده است: «در یک سوی میز پینگ‌پنگ رژیم صهیونیستی با پیراهن آبی و درسوی دیگر حامیان این رژیم منحوس یعنی «استکبار جهانی،آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی و حتی برخی کشورهای شیخ‌نشین حاشیه خلیج فارس» که با رنگ قرمز مشغول بازی کثیفشان هستند که تا به حال جان هزاران فلسطینی بویژه کودکان را گرفته‌اند و در وسط میز، پرچم فلسطین که نماد تمام مردم مظلوم این کشور و تمام گروه‌های جهادی ازجمله حماس است ». این توجیه ناشیانه روزنامه آرمان در حالی است که در ادامه همین گزارش به حمایت آمریکا از جنایات غزه و همچنین رای منفی آمریکا به موضوع تحقیق و تفحص درباره جنایات غزه اشاره شده است. اکنون این سوال مطرح می‌شود که چطور این امکان وجود دارد که استکبار جهانی و آمریکا که به حمایت از جنایات گسترده رژیم کودک‌کش اسرائیل می‌پردازند بر سر میز رقابت و مبارزه (در این کاریکاتور میز پینگ پنگ) در مقابل یکدیگر قرار بگیرند؟!  در واقع منظور و هدف کاریکاتور روزنامه‌ حامی فتنه مشخص است. آنها با این کارتون جنایات صهیونیست‌ها در غزه را «جنگ میان طرفین» تفسیر کرده و در واقع عامل این جنایات را جریان مقاومت هم دانسته‌اند.
بررسی کاریکاتور موهن آرمان در مجلس
واکنش نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی به کاریکاتور موهن روزنامه آرمان که در آن به مقاومت فلسطین توهین شده بود همچنان ادامه دارد. نمایندگان مجلس همچنین واکنش غیرحرفه‌ای دیروز این روزنامه حامی دولت و حمله به منتقدان را فرار به جلو و پاک کردن صورت مساله عنوان کردند. قرار است پرونده این روزنامه در جلسه بعدی کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.  حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به چاپ کاریکاتور موهن در روزنامه آرمان و تیتر دیروز این روزنامه و متهم کردن منتقدان این کاریکاتور به تندروی و ناجوانمردی به تسنیم گفت: گرچه برای پاک کردن صورت مساله بهترین راه اتهام زدن به دیگران است، اما به‌کاربردن کلمه «تندرو» برای منتقدان صورت مساله را پاک نمی‌کند و طراحان پشت پرده این کاریکاتور از این روش بهره‌ای نمی‌برند. وی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب ارزشی است، تصریح کرد: ما باید مبلغ ارزش‌ها باشیم و بدانیم که دفاع از غزه و سردادن شعار «مرگ بر اسرائیل» یک ارزش است؛ این شعار محتوای قرآنی و فرهنگی ضداسرائیلی دارد و گردانندگان این روزنامه با چاپ این کاریکاتور که غزه را مسخره می‌کند، در واقع با آیات قرآن و مجموع منابع ارزشی اسلامی مخالفت کردند. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به چاپ این کاریکاتور در روزنامه آرمان، آن را کار خلافی برشمرد و گفت: با فرار به جلو و متهم کردن منتقدان نمی‌شود این مساله را پاک کرد و گردانندگان این روزنامه باید تاوان این کار را پس دهند. سالک در پایان از قوه قضائیه و مدعی‌العموم خواست نسبت به این مساله اقدام قاطع انجام دهد.
 حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز ضمن محکوم کردن کاریکاتور روزنامه آرمان که در آن به مقاومت مردم فلسطین و غزه اهانت شده است، گفت: به طور قطع این موضوع در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس در هفته آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد. حجت‌‌الاسلام طاهری تأکید کرد: هنوز برای دعوت از وزیر ارشاد به کمیسیون جهت پاسخگویی درباره اهانت روزنامه آرمان به مردم غزه و فرهنگ مقاومت، برنامه‌ریزی نشده، اما دعوت از وی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد. محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی هم دیروز در پایان نشست دبیران این حزب درباره کاریکاتور موهن روزنامه آرمان گفت: پیام این کاریکاتور همان پیام «نه غزه نه لبنان» به زبان دیگر است.