پايگاه خبري تحليلي «پارس»- محسن رضايي در راهپيمايي روز قدس با لباس پاسداري حضور پيدا كرده بود. اين موضوع موجب شده تا بسياري در مورد چرايي اين موضوع سوالات و تحليل هاي مختلفي ارايه نمايند.

rezaripasdar2

خبرنگار پايگاه خبري تحليلي «پارس» از برخي نزديكان سردار محسن رضايي، مطلع شد، «بعد از فراگيري گسترده تكفيري ها در كشور عراق با كمك سرويس جاسوسي سعودي و اسراييل، در يكي از جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام، محسن رضايي تحليل نسبتا جامعي از تحولات عراق ارايه مي كند در حاشيه اين جلسه، غلامعلي حدادعادل به دبير مجمع تشخيص مي گويد: "آقا محسن لباس رزم نمي پوشي؟"  كه وي در پاسخ مي گويد: "به وقتش حتما مي پوشم"»

نزديكان سردار محسن رضايي اضافه كردند: «تحولات غزه و همچنين كمك تسليحاتي گسترده اي كه در روزهاي اخير به تكفيري ها صورت گرفته موجب شد تا وي با لباس پاسداري در راهپيمايي روز قدس حضور يابد.»

لازم به ذكر است محسن رضايي بعد از 17 سال كه از سپاه پاسداران خارج شده بود براي اولين بار مجدد اين لباس را به تن كرد. 

وي در زمان امام(ره) به مدت 8 سال و در زمان مقام معظم رهبري 8 سال فرماندهي سپاه را بر عهده داشت و در تمام طول دوران دفاع مقدس، فرماندهي مهترين نيروي مردمي صحنه دفاع مقدس را به دوش مي كشيد. مديريت وي در زمان دفاع مقدس  موجب شد وي با لايه هاي مختلف مردم عراق و مبارزين و معاودين آشنايي كامل پيدا كند كه همچنان تا امروز، محل رجوع بسياري قرار دارد. برخي معتقدند احتمالا مي توان از اطلاعات و توان عملياتي وي در مديريت صحنه عراق بهره مند شد.

وی پیش از این در پیامی به فرمانده گردان‌های قسام گفته بود: سلاح و مهمات مورد نیاز شما از دل سنگ هم که باشد بدستتان خواهد رسید.

همچنین وی به همراه جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس طی اطلاعیه‌ای ضمن پیشنهاد برگزاری راهپیمایی میلیونی از کربلا تا قدس اعلام کردند: رزمندگان اسلام درسی فراموش ناشدنی به صهیونیست‌ها خواهند داد.

rezaripasdar1

لازم به ذكر است چندي پيش محسن رضايي در تحليلي تاكيد كرده بود: برخی از روی بی اطلاعی می گویند حوادث سوریه وعراق به ما چه ارتباطی دارد؟ درحالیکه این حوادث، پیش مقدمه فشارهای بعدی به ایران است.ازهمه دلسوزان به نظام وحتی ایران، انتظار میرود مسائل  جاری منطقه را جدی بگیرند. بنظرمیرسد این وظیفه  نخبگان کشور است که با آگاهی بخشی به جامعه، آمادگیهای لازم را فراهم سازند... اگر امروز هم برنامه تغییر ژئوپلتیک منطقه جدی گرفته نشود دامنه آن وارد ایران می شود.

وي اضافه كرده بود: روبروکردن اعراب با ایران ویا جنگ شیعه وسنی، فتنه ای بزرگ است که با برنامه ریزی مشترک اسرائیل وبرخی کشورهای منطقه وآمریکا دراثر همین خلا قدرت، شروع شده است. آنان به طراحی یک فتنه جدید که نام آنرا "فرار به جلو" می گذارم دست زده اند. این فتنه ازمصر گرفته تا فلسطین ولبنان وسوریه وعراق وتا افغانستان وبحرین ویمن ادامه دارد. هدف اصلی طراحان این برنامه، عقب انداختن جریان دموکراسی وتشکیل دولتهای مستقل وهمچنین بحران سازی علیه جمهوری اسلامی با استفاده ازضعیف شدن آمریکا وهژمونی کاخ سفید درمنطقه است. 

محسن رضايي در اين تحليل كه با صراحت نيز همراه بوده تاكيد كرده بود: اسرائیل برای موفقیت خود درسرکوب فلسطینیها، باید ایران واعراب را به تقابل با یکدیگر بکشاند. البته این نخستین بار نیست. حمله عراق به ایران با شعار قادسیه وحمایت کشورهای عربی از صدام درهمین رابطه بوده است .امروزه بهترین راه را استفاده از تعصبات واحساسات غلط تکفیریها وتشدید آن علیه ایران وشیعه، یافته اند. شعار دولت اموی برعلیه دولت صفویه تکرارهمان نقشه با ادبیات جدید است.

rezaripasdar