beitolmoghadas

پايگاه خبري تحليلي «پارس»-  العالم، بیت المقدس در خاطره دینی مسلمانان همواره یکی از مکان های مقدس بوده و علاوه بر تعیین آن به عنوان نخستين قبله اسلام از جهات مختلف دینی و مذهبی مورد توجه مسلمانان قرار دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، روز جهانی قدس با ابتکار امام خمینی(ع) فرصتی که همه ساله مسلمانان را به وحدت و همدلی برای تلاش و برنامه ریزی به منظور آزادسازی قدس اشغالی از چنگال صهیونیست ها ترغیب می کند.

اما دراین میان براساس یک اشتباه تاریخی در رسانه های ایران و بسیاری از کشورهای جهان آنچه که در محوطه بیت المقدس به عنوان " قبه الصخره " شناخته می شود به عنوان مسجد الاقصی معرفی می شود. در حالی که بنای زیبا با گنبد طلایی در واقع مسجد صخره یا همان قبه الصخره است. در عکس زیر موقعیت قبه الصخره با گنبد طلایی و مسجد الاقصی با گنبد سبز رنگ به خوبی مشخص شده است. 

beitolmoghadas1

ظاهرا موضوع اشتباه گرفتن  مسجد الاقصی  با  قبه الصخره  تا حدی به دلیل نزدیکی این دو بنا در مجموعه ی حرم الشریف است، هرچند این موضوع به توطئه صهیونیست ها برای به فراموشی سپردن مسجد الاقصی نیز نسبت داده می شود.

مسجد الاقصی همان مسجد مقدسی است که زمانی قبله گاه مسلمین بوده است. گنبد آن هم اکنون سبز رنگ است که تصویر آن را درسمت راست عکس زیر می بینید. 

beitolmoghadas2

ولی مسجدی که با گنبد زرد رنگ معروف است. با نام قبه الصخره (یعنی گنبد صخره) نامیده می شود که تصویر آن را در زیر می بینید.

beitolmoghadas3

علت نام گذاری قبه الصخره سنگی است که درون آن وجود دارد و محل معراج پیامبرگرامی اسلام(ص) معرفی می شود.

beitolmoghadas4

beitolmoghadas7

beitolmoghadas6

beitolmoghadas5