به گزارش پارس به نقل از ایرنا، هاموند در این گفت وگو عنوان کرد: ˈهمانطور که این نبرد به پیش می رود و شمار تلفات غیرنظامیان در نوار غزه افزایش می یابد، افکار عمومی در غرب بیش از پیش نگران شده و حس همدردی اش نسبت به اسراییل کمتر وکمتر می شود.


وزیر خارجه انگلیس افزود: این واقعیتی آشکار است و من این موضوع را به همتاهای اسراییلی ام گفته ام .

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس درهمین حال از حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود در برابر حماس، حمایت کرد.

وی در پاسخ به این سووال که آیا حس همدردی دولت انگلیس نیزهمانند افکارعمومی نسبت به اسراییل درحال کاهش است؟، گفت: دیدگاه دولت انگلیس روشن است، اسراییل حق دفاع از خودش از جمله دفاع در برابر حملات صورت گرفته دارد اما این مقابله بایستی با کمترین خسارت و آسیب به غیرنظامیان باشد.

بگزارش اسکای نیوز، ˈفیلیپ هاموندˈ در راستای تلاش بین المللی برای برقراری آتش بس در غزه پیش از دیدار امروزش ( پنجشنبه ) با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، چهارشنبه شب در رام الله با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

براساس این گزارش، هاموند وزیر امورخارجه انگلیس روز پنجشنبه درجریان نشست مشترک خبری اش با نتانیاهو، نیز درباره آمار سنگین قربانیان غیر نظامی در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه انگلیس در این نشست خبری گفت: ما از تلفات سنگین غیر نظامیان به شدت نگرانیم و خواهان توافق سریع درباره آتش بس هستیم.