به گزارش پارس ، سردار سرتیپ پاسدار ˈمجید حسینیˈ در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای اسلامی مقیم ایران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع)، رمضان را فرصتی مغتنم برای بازگشت به تعالیم اسلامی و فطرت انسانی برشمرد و اظهار داشت: مهمترین دستاورد این ماه پرفیض وحدت و برادری میان مسلمانان است که تجربه عملی این وحدت را می توان در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مشاهده کرد.

وی از قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) به عنوان محور وحدت مسلمین یاد کرد و افزود: در صورتی که ارتباط بر اساس این دو پایه اساسی شکل گیرد هیچگاه به درگیری و خشونت منجر نمی شود و زمینه را برای انتخاب راه درست توسط طالبان حقیقت مهیا می کند؛ از این رو دلسوختگان واقعی وحدت اسلامی و بزرگان شیعه و سنی همواره این مهم را مورد تاکید قرار داده اند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه با بیان اینکه گروههای تروریستی در ممالک اسلامی منطقه از جمله سوریه و عراق وحدت امت اسلامی را خدشه دار می کنند، گفت: این جریانها علاوه بر اینکه با کشتار مسلمانان سنی و شیعه فجایع انسانی را با نام دفاع از دین و مذهب خلق می کنند، بسترهای کینه و نفرت و سوء استفاده دشمنان اسلام را فراهم کرده و ضمن هدر رفتن ظرفیتهای عظیم جامعه اسلامی موجب غافل شدن از دشمنان واقعی اسلام از جمله آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی می شوند.

وی با اشاره به رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون وحدت ممالک اسلامی خطاب به وابستگان نظامی اظهار داشت: آیا می دانید امروز امت اسلامی در چه وضعی قرار گرفته است؟ جنایات این روزهای رژیم صهیوینستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین را می بینید؟ یا مصیبت تکفیری ها و تروریست ها را در ممالک اسلامی از جمله عراق، سوریه و افغانستان را مشاهده می کنید؟

سردار حسینی با بیان اینکه گروههای تروریستی هیچ نسبتی با اهل تسنن ندارند، گفت: این نحله های ساختگی مثل گروهک منافقین هستند که سر در آخور آمریکا، غرب و برخی حکومتهای دست نشانده منطقه دارند و راه مقابله با آنها این است که بزرگان شیعه و سنی گفتار و رفتار های این افراد و گروه ها را با اصول دین اسلام و مذاهب اسلامی تطبیق دهند و به طور رسمی خروج این افراد را از اسلام اعلام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: سیاست و مشی مداوم جمهوی اسلامی ایران بر این اصل استوار بوده و از تمامی کشورهای اسلامی نیز درخواست دارد تا نسبت به این امر خطیر حساس بوده و نسبت به محکومیت این گونه اقدامات و طرفداران این نحله های ساختگی و انحرافی اقدامات لازم و جدی را به عمل آورند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه در پایان حامیان گروههای تکفیری را مورد خطاب قرار داد و گفت: توصیه برادرانه ما به کشورهایی که با حمایت خود موجب رشد گروههای تکفیری و تروریستی می شوند این است که دست از این حرکت بردارند، در غیر این صورت یقین داشته باشند که در آینده نزدیک این آتش دامن گیر آنها خواهد شد و هزینه های سنگینی را پرداخت خواهند کرد.

همچنین در این مراسم سرتیپ وحید ممتاز وابسته نظامی پاکستان و رییس انجمن وابستگان نظامی در تهران به نمایندگی از مدعوین با تقدیر از میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی (ع) و بیان آیات و روایاتی پیرامون فضیلت و برکات ماه ضیافت خدا بر اهمیت توجه امت اسلام به آموزه های قرآن و پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد.

در پایان این مراسم وابستگان نظامی کشورهای اسلامی همراه با خانواده در ضیافت افطار حضور یافتند و به رسم یادبود هدایایی از جانشین سازمان اطلاعات سپاه دریافت کردند.