به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی نخست‌وزیر سوریه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی خیر و برکت برای دولت و ملت سوریه اظهار کرد: پیام مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری این بود که اجازه نخواهند داد خشونت‌طلبان و افراطیون تأثیری بر اراده آنها بگذارند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت و ملت سوریه بتوانند گام‌های مؤثری در زمینه تقویت مشارکت ملی و بازسازی کشور سوریه بردارند.

جهانگیری در ادامه با اشاره به همکاری‌های مناسب دو کشور ایران و سوریه، بر لزوم ادامه کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم سوریه تاکید کرد.

نخست‌وزیر سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه و انتخابات ریاست جمهوری این کشور قدردانی کرد.

وائل الحلقی همچنین ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ ایران از ملت سوریه افزود: تحولات چشمگیر و بسیار مثبتی در جهت فعال کردن آشتی ملی در سوریه در حال وقوع است و موج حمایتهای مردم سوریه از دولت این کشور روزبه‌روز در حال افزایش است.

نخست‌وزیر سوریه افزود: برخی گروه‌های تروریستی فعالیت‌های خود را در سوریه تشدید کرده‌اند اما ارتش سوریه با قدرت در مقابل آنان ایستادگی کرده و هر روز پیروزی‌های بیشتری را کسب می‌کند.