به گزارش پارس به نقل از  مهر، رئیس جمهوری سوریه در این دیدار از موضع روسیه در حمایت از ملت سوریه قدردانی و تصریح کرد دمشق به ادامه همکاری با مسکو پایبند است.

وی همچنین افزود سیاستهای روسیه در حمایت از استقلال کشورها و احقاق حقوق مردم در تعیین سرنوشت خود موجب تقویت نقش مسکو در عرصه بین المللی شده است.

اسد در ادامه با اشاره به افزایش خطرات تروریسم و افراطی گری در امنیت و ثبات کشورهای منطقه و فرامنطقه ای، تأکید کرد مقابله با این خطرات افزایش تلاشهای همه کشورهای بین المللی را می طلبد.

ریابکوف در نیز این دیدار به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه به بشار اسد تبریک گفت و تصریح کرد: این انتخابات نشانگر پایبندی ملت سوریه به حاکمیت خود در اداره امور سوریه و مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در این کشور است.

وی تصریح کرد : مردم سوریه با مشارکت در این انتخابات بر حمایت خود از بشار اسد و سیاستهای وی تأکید کردند.

ریابکوف در ادامه بر ثبات موضع روسیه در همکاری صمیمانه با سوریه برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرد.

ریابکوف در ادامه به خروج کامل محموله تسلیحات شیمیایی سوریه از این کشور اشاره و از تلاشهای دولت سوریه در اجرای تعهدات خود در این زمینه با وجود شرایط سخت کنونی قدردانی کرد.

وی همکاری دولت سوریه را در روند خروج تسلیحات شیمیایی از این کشور را بیانگر قدرت و مسئولیت پذیری آن و همچنین پایبندی دولت سوریه به اجرای تعهدات خود دانست.