به گزارش پارس به نقل از ایرنا، آیت الله سید ˈمجتبی حسینیˈ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خمین افزود: انتخابات سوریه مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل زد زیرا که آنها برون رفت از مشکلات سوریه را از راههای دیگری می دانستند.

وی با بیان اینکه پاسخ منفی ملت سوریه به استکبار آنها را به خشم آورد اظهار کرد: دشمن تلاش کرد در کشور سوریه نمونه ای از اسلام آمریکایی را درست کند و در همین راستا بحران های فراوانی در این کشور به وجود آورد.

آیت الله حسینی افزود: سوریه چهارمین کشور امن دنیا بود که از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بسیار خرسند بود و سالگرد پیروزی انقلاب دراین کشور جشن گرفته می شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در کشور سوریه افزود: دشمن سعی کرد زیر بنای اقتصادی را در این کشور به صورت فجیعی از بین ببرد به طوری که با حمل گندم وآرد از این کشور، سوریه به نان نیاز پیدا کرد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه ایران از ابتدای انقلاب تاکنون در کنار سوریه بوده است تصریح کرد: فشارهای آمریکا موجب نشد تا سوریه از ایران جدا شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سازمان ملل متحد بر خلاف نامش، ملتها را نمایندگی نمی کند، گفت: سازمانهای بین المللی در واقع ابزاری در دست استکبار و طاغوتهای بزرگ جهان هستند.

وی اظهارکرد: اگر سازمان ملل به طور واقعی ملتها را نمایندگی می کرد، نباید ایران اسلامی تحریم می شد و از درآمد میلیاردها دلاری محروم می شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی( ره ) با انقلاب وصدور آن به دنیا جلوی همه قلدرها و زورگویی ها ایستاد ، گفت: یکی از مسائل مهمی که جهان غرب با آن مشکل پیدا کرد صدور انقلاب و بیداری اسلامی بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه اظهار کرد: استکبار پس از صرف میلیاردها دلار هزینه نه تنها نتوانست دین را از سربلندی بیندازد بلکه روز به روز موسسه ها و انجمنهای دینی بیشتر شدند و حتی با ظهور و بروز جنبش هایی چون حزب الله، قدرت اسلام بیشتر شد.

جمهوری عربی سوریه در جنوب غرب آسیا ، در کنار سواحل شرقی دریای مدیترانه واقع شده و با ترکیه، عراق، لبنان ، اردن و فلسطین همسایه است.