به گزارش پارس به نقل از فارس، دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه در گفتگو با بلومبرگ با اشاره به اینکه مسکو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را به رسمیت نمی‌ شناسد، گفت: برگزاری این انتخابات کمکی به حل مشکلات در اوکراین نمی کند و در صورتیکه مردم در انتخابات 25 مه شرکت نکنند، اعتبار آن کاملا زیر سوال می رود.

مخالفت مسکو با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین

وی برگزاری انتخابات در اوکراین را نتیجه حوادث اخیر و کودتای دولتی خواند که پارلمان نه تنها رئیس جمهوری این کشور را عزل نکرد، بلکه ویکتور یانوکوویچ نیز خود استعفا نداد و بدین ترتیب رئیس جمهوری قانونی اوکراین بوده اما در صورت شرکت نکردن مردم در انتخابات این پروسه غیرقانونی است.

آمادگی مسکو برای خودداری اروپا از خرید گاز روسیه

نخست وزیر روسیه در ادامه این گفتگو با اشاره به آمادگی مسکو برای خودداری اروپا از خرید گاز روسیه و امکان ارسال گاز طبیعی روسیه به هر دو مسیر شرقی و غربی تاکید کرد که در این صورت گاز روسیه تماما به آسیا به خصوص چین فرستاده می شود.

مدودف با اشاره به اینکه دولتمردان روسیه بر اساس منافع کشورشان گام بر می دارند، به تمهیدات مسکو برای یافتن مسیرهای جایگزین برای ارسال گاز که به نفع روسیه است، اشاره کرد.

نخست وزیر روسیه ضمن رد ادعاهای کی یف درباره مبارزه مقامات اوکراین با تروریست ها اعلام کرد که این افراد درگیر جنگ با مردم مناطق شرق اوکراین بوده و مسئله مهم تاثیرگذاری نیروهای حافظ صلح بر روند اوضاع نه اعزام و ماموریت آنها است.

کمک های ناتو به اوکراین رسید

در پی دریافت بسته کمک مالی به ارزش هفت میلیون دلار به منظور تامین تجهیزات نیروهای مرزبانی اوکراین از طرف دولت آمریکا و تقویت حفاظت از مرزهای خود، "آندری پاروبی" دبیر شورای امنیت و دفاع اوکراین با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار دفاعی کشورش از رسیدن بخشی از کمک‌ های درخواستی این کشور از کشورهای عضو ناتو به پشت مرزهای اوکراین خبر داد.

ایتارتاس نیز با اشاره به افزودن 13 مقام روسی به فهرست سیاه مقامات روسی از سوی دولت سوئیس با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ های بین المللی به خاطر تحولات اوکراین گزارش داد که این تحریم ها از امروز سه شنبه راس ساعت 12 به وقت محلی اجرا می شود.

از جمله این مقامات روسی می توان به "ویچسلاو والودین" مشاور دفتر ریاست جمهوری روسیه، ژنرال "ولادیمیر شامانوف" فرمانده نیروی زمینی روسیه و همچنین چند نماینده دومای دولتی روسیه و چهار نفر از مقامات محلی جمهوری خودمختار کریمه و بندر سواستوپل اشاره کرد.