به گزارش پارس به نقل از تسنیم ؛ نشریه نیوزویک در گزارشی نوشته کرده است علیرضا عسگری که در سال 1385 در کشور ترکیه ناپدید شد در آمریکا و تحت بازداشت سازمان جاسوسی این کشور قرار دارد.
به ادعای نیوزویک علیرضا عسگری در سال 2007 میلادی (1385) پس از اخراج از ترکیه از سوی دولت جورج دبلیو بوش پناهندگی گرفته است.
این ادعاها در کتابی موسوم به "جاسوس خوب" که به بیوگرافی "روبرت آمس" از افسران سازمان سیا پرداخته، آمده است. "آمس" از جمله کشته شدگان در انفجار سفارت آمریکا در بیروت به شمار می رود. وی رئیس مقر سیا در بیروت بود.
در این کتاب ادعا شده است که عسگری هنوز در آمریکا است و احتمالا تحت حفاظت ماموران سازمان سیا زندگی می کند. سیا به درخواست نیوزویک برای توضیح در این خصوص پاسخ نداده و عادت سیا نیز این است که معمولا در خصوص این عملیات ها توضیح نمی دهد.
نیوزویک همچنین مدعی شد: عسگری دو مکالمه تلفنی با دوستان خود که 4 سال پیش ایران را ترک کرده و در آلمان زندگی می کنند داشته است یک بار از واشنگتن و بار دیگر از جایی در تگزاس. عسگری در این مکالمه تلفنی از دوستش خواسته است تا به همسر دومش اطلاع دهد که وی سالم است. وی از آن زمان تاکنون ناپدید شده است.
علیرضا عسگری، معاون سابق علی شمخانی، وزیر دفاع اسبق جمهوری اسلامی ایران در آذر ماه 1385 در استانبول ترکیه ناپدید شد. زمان ربایش این مقام سابق کشورمان اخباری مبنی بر همکاری موساد و سازمان‌های اطلاعاتی آلمان و انگلیس در ربایش و انتقال وی به زندان های رژیم صهیونیستی منتشر شد.