به گزارش پارس، علاءالدین بروجردی سه شنبه شب در حاشیه مراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم در جمع خبرنگاران در خصوص دور جدید مذاکرات با 5+1 اظهار کرد: مرحله مشکل کار در حال حاضر شروع شده و این یک ماموریت جدی برای دفاع از منافع ملی ما است.

وی بیان داشت: با توجه به زیاده‌خواهی‌های آمریکا فکر نمی‌کنم کار به سادگی به پایان برسد اما در مورد اینکه برخی تصور می‌کنند احتمال دارد ما منافع ملی خودمان را از دست بدهیم، من با اطمینان می‌گویم که شورای عالی امنیت ملی تمام محدوده تصمیم‌‎گیری‌ها را مشخص کرده و خارج از آن هیچ تصمیمی نمی‌تواند اتخاذ شود و در صورتی که 5+1 نکات شورای عالی امنیت ملی را بپذیرد، منافع ملی ما حفظ می‌شود.

بروجردی ادامه داد: ما در کمیسیون امنیت ملی نیز نامه‌ای 12 ماده‌ای را به رئیس جمهور ارسال کردیم و نظرات کمیسیون امنیت ملی را که منعکس کننده نظرات مجلس بود را به وی انتقال دادیم.

بروجردی در خصوص مسائل موشکی ایران نیز تصریح کرد: در کل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه ما یک بند آن در ارتباط با بحث موشکی است اما این خط قرمز ما است و تیم مذاکره کننده این دستورالعمل را دارند که در این عرصه ورود نکنند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس در مورد ابراز نگرانی امام جمعه مشهد از رشد سلفی‌گری در مشهد نیز گفت: ما اطلاعات آن را در کمیسیون امنیت ملی داریم اما قطعا آنها جرات اقدامی را ندارند اما نباید حتی شرایطی بوجود بیاید که در پایتخت معنوی ایران امام جمعه مشهد به نمایندگی از مردم در این ارتباط حتی نگرانی داشته باشد، اما در هر صورت باید در این خصوص از سوی استاندار خراسان رضوی به عنوان رئیس شورای تامین استان تدبیری اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تعهدات غرب بر اساس توافق‌نامه ژنو اظهار داشت: تعهدات غرب با کندی پیش رفته اما مشکلات انتقال پول بر طرف شده و بر اساس گزارش بانک مرکزی در حال انتقال است در خصوص هواپیما نیز نمایندگان ایرباس و بویینگ در حال مذاکره با مسئولان هواپیمایی ما هستند.

بروجردی در پایان در مورد ارتباط سیاسی با عربستان ابراز داشت: با توجه به اینکه وزیر امور خارجه عربستان از ابراز علاقه برای ایجاد صفحه‌ای جدید از روابط دو کشور سخن گفته است اگر آنها جدی باشند دو کشور می‌توانند روابط بهتری داشته باشند.