به گزارش پارس به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» نوشت؛ «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در جلسه ای محرمانه با رهبران گروه‌های معارض سوریه که روز پنج شنبه برگزار شد، تأکید کرد: به اعتقاد من، در جنگ علیه بشار اسد ما تنها وقت خود را تلف کردیم.

کری در این دیدار همچنین گفت: کشورهای مختلفی که سعی کردند با کمک به ارتش آزاد سوریه بر بشار اسد فائق آیند، در حقیقت در نیل به هدف خود شکست خوردند. عدم هماهنگی میان این کشورها به طرز چشمگیری تلاش برای مقابله با اسد را ناکام کرده است.

اظهارات کری توسط سه نفر از حاضران در این جلسه محرمانه منتشر شده که خواسته اند نامشان فاش نشود.

این جلسه محرمانه در محل وزارت خارجه آمریکا در واشنگتن برگزار شد که چندین مقام وزارت خارجه و دست کم یکی از اعضای شورای امنیت ملی آمریکا و نیز چندین نفر از نمایندگان معارضان سوریه در آن حاضر بودند.

بنا بر اعلام سه تن حاضر در نشست، کری این اظهارات را در ادامه بحث درباره تلاش های جدید برای هماهنگ کردن کمک ها و تسلیحات ارائه شده به تروریست های سوریه مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، اوایل سال جاری میلادی، روسای سازمان های اطلاعاتی چندین کشور عربی به واشنگتن رفته بودند تا در خصوص متمرکز کردن جریان کمک ها به عناصر تروریست در سوریه با مقامات آمریکایی به توافق برستند.