به گزارش پارس به نقل از تسنیم،   به نقل از پایگاه خبری الوسط بحرین، " ترکی فیصل" ، رئیس اطلاعات پیشین عربستان سعودی روز چهارشنبه در افتتاحیه کنفرانس امنیت ملی و منطقه ای شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که به کشور برادری که در طرف دیگر خلیج فارس قرار دارد احترام می گذاریم. وی در عین حال مدعی شد که سیاست های منطقه ای ایران نشان می دهد که این کشور روش های " خصمانه ای" را در خلیج فارس و جهان عرب دنبال می کند به گونه ای که امنیت منطقه را تهدید می کند.

وی در ادامه مدعی شد: تفاوتی نمی کند که این سیاست های ایران با هدف هیمنه سیاسی است یا دخالت در امور داخلی از طریق ایجاد فتنه و درگیری و یا از طریق ابهامات اهداف آن در برنامه ها و سلاح هسته ای و یا از طریق حمایت از دولت سوریه و اشغال جزایر امارات باشد.

" ترکی فیصل" که هم اکنون ریاست مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی ملک فیصل در ریاض را بر عهده دارد، افزود: منفی بودن سیاست منطقه ای ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس لطمه می زند، این در حالی است که کشورهای عربی خلیج فارس هیچ گونه دشمنی با ایران نداشتند و نمی خواهند به این کشور و ملت آن به عنوان کشور همسایه و مسلمان آسیبی وارد شود.

وی تاکید کرد که " اما ضرورت حفاظت از امنیت مان باعث می شود که ما درصدد ایجاد توازن با آن بویژه در پرونده هسته ای این کشور که باید آمادگی هرگونه احتمالات در این خصوص را داشته باشیم" .