به گزارش  پارس  به  نقل  فارس، رضا ضراب متهم اصلی پرونده فساد بزرگ در ترکیه گفت: تحقیقات در مورد وی با هدف کمک به دیگر شرکت های خارجی اداره کننده تجارت طلا میان ایران و ترکیه صورت می گیرد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای هابر افزود: تعدادی شرکت دیگر وجود داشتند که مبادلات طلای ایران و ترکیه را انجام می دادند اما در تحقیقات این پرونده، فعالیت آنها نادیده گرفته شده است؛ آیا این اقدام معنادار نیست؟

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات ۱۷ دسامبر در مورد فساد اقتصادی به منافع ترکیه بیش از وی خسارت زده است.

ضراب اضافه کرد: من برای این مبادلات طلا، ۲۵ میلیارد لیره ترکیه مالیات پرداخت کرده ام.

این تاجر ایرانی توضیح داد: من جاسوس ایران یا ترکیه نیستم. من یک تاجر هستم که به اقتصاد ترکیه کمک کرده است. من واقعا تعجب می کنم که چرا این اتهامات به من زده شده است.

ضراب که به ایجاد حلقه ای برای پرداخت رشوه به مقامات ترک برای کمک به فروش طلا به ایران از طریق بانک دولتی " هالک بانک" متهم است، یکی از متهمان اصلی تحقیقات فساد اقتصادی اخیر در ترکیه محسوب می شود.

وی با تکذیب این اتهام که وزیر سابق اتحادیه اروپای ترکیه با دریافت رشوه، برای پدر وی ویزای ایتالیا تهیه کرده است، توضیح داد که هیچ دادخواستی علیه پدرش از طرف هیچ کشور اتحادیه اروپا وجود ندارد.

وی در مصاحبه ای جداگانه با روزنامه دیلی صباح گفت: زمانی که ۲۰ فیلمبردار به همراه پلیس در صبح روز ۱۷ دسامبر به اتاق خوابش وارد شدند، وی متوجه انجام یک « عملیات ضربت» شده است.
بازدید از صفحه اولsendارسال به دوستان printنسخه چاپی