به گزارش خبرنگار پارس به دنبال استمرار سیاست های دولت احمدی نژاد از سوی روحانی و تقابل دولت یازدهم با شهرداری تهران، برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به عدم پرداخت بودجه قانونی شهرداری تهران از سوی دولت انتقاداتی را مطرح کردند.

بر همین اساس چندی پیش محسن پیرهادی عضو شورای شهر تهران با انتقاد از   رویکرد دولت در این زمینه گفت: توقع ما از دولت این است که خارج از تکلیفی که قانون برای آن مشخص کرده به مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی کمک کند ولی متأسفانه در حال حاضر دولت به وظایف قانونی خود نیز عمل نکرده است.

به گزارش پارس آمارها نشان می دهد که بدهی های دولت روحانی به شهرداری تهران صرفا از محل پرداخت جرایم از مرز ۴۰۰ میلیارد تومان نیز عبور کرده است. که این رقم قابل توجه نشان دهنده آن است که دولت یازدهم نیز مانند دوران دولت های نهم و دهم بنای تعامل با شهرداری تهران   را ندارد.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که محمدباقر قالیباف، شهردار تهران اخیراً جلسه ای با سیدحسین هاشمی، استاندار تهران داشته است و در این جلسه انتقاداتی را در رابطه با مشکلات شهرداری مطرح کرده است. وی در این جلسه انتقاد از عدم توجه دولت به مساله حمل و نقل و مترو بر پرداخت مطالبات شهرداری از سوی دولت اشاره کرده و گفته است: من تا کنون   مشکلات و اختلافات را رسانه ای نکرده ام و دنبال چالش نیستم و استانداری باید ورود کرده تا دولت کمک هایی که قرار است به شهرداری داشته باشد را انجام دهد.

گفتنی است پرداخت یارانه سوخت، یارانه حمل و نقل و مترو از دیگر موضوعاتی است که دولت روحانی را به شهرداری تهران بدهکار کرده است.