به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فاز دوم اصلاح رویه مرحله اول را خواهیم داشت، افزود: طبق قانون باید ۵۰ درصد پول یارانه به مردم تعلق گیرد و ۵۰ درصد مابقی بین تولیدکننده و باقی اقدامات تقسیم شود که دولت قبل با وجود اینکه اجازه این کار را داشت اما انجام نداد.

بائوج لاهوتی با تاکید بر اینکه نواقص فاز اول باید اصلاح شود، اظهار داشت: انجام اصلاحات در نحوه اجرای این قانون ضروری است چراکه با انجام این اصلاحات بازار نیز به راحتی قابل کنترل خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم در فاز اول همراهی خوبی با مجریان قانون داشتند، گفت: اجرای این قانون تغییراتی در قیمت ها خواهد داشت اما از آنجایی که ما از جمله کشورهایی هستیم که سرانه مصرف بالایی داریم قطعا یکی از ارمغان های اجرای این قانون" مصرف بهینه" خواهد بود.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه انصراف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه و پرداخت سهم تولید از جمله اصلاحات فاز دوم باید باشد، تصریح کرد: هم اکنون شاهد قاچاق بنزین، آلودگی هوا، مصرف اضافه و برخی رانتخواری ها هستیم که قطعا اجرای فاز دوم می تواند موثرترین گام را در جلوگیری از این مسائل بردارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه اجرای فاز دوم به نفع کشور است و هم اکنون ما منتظر اعلام نظر شورای نگهبان هستیم، گفت: اجرای این قانون تدریجی و با بازه زمانی ۵ ساله است بنابراین شوک قیمتی در بازار نخواهیم داشت.