به گزارش پارس به نقل از فارس، سی. ان. ان، جنش تحریم اسرائیل از یک دهه گذشته شروع شده است و هر روز طرفداران جدیدی پیدا می کند. این جنبش خواستار تحریم شرکت هایی است که در شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری فعالیت می کنند یا با آنها همکاری دارند.

البته این تحریم ها در همان حال بر زندگی کارگران فلسطینی که در این شرکت ها کار می کنند نیز تاثیر منفی دارد.

از زمانی که اتحادیه اروپا شرکت های مرتبط با فعالیت های اقتصادی در شهرک های یهودی نشین را تحریم کرده است، تاثیر این تحریم ها بسیار محسوس شده و شرکت های فعال در این شهرک ها بیش از پیش زیر ذره بین قرار گرفته اند.

" عمر برغوثی" عضو جنبش تحریم اسرائیل گفت: درست است که فلسطینیانی که در این شهرک ها کار می کنند به پول آن نیاز دارند اما باید بدانیم که آنها لازم است آزادی خود را هم داشته باشند.

شهرک ها غیر قانونی هستند حتی اگر فلسطینیان را استخدام کنند و این کار آنها باعث نمی شود غیر قانونی بودن آنها برطرف شود.

جنبش تحریم ها علیه اسرائیل ۱۰ سال است که با هدف برچیده شدن شهرک های اسرائیلی شروع شده و در سال های اخیر رونق زیادی پیدا کرده است.

" عمر برغوثی" گفت: جنبش تحریم ها سبب شده است ارزش سهام بسیاری از شرکت هایی که در شهرک های یهودی نشین فعالیت می کنند به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

روسای شرکت هایی که در شهرک های یهودی نشین کار می کنند، می گویند: کسانی که این شرکت ها را تحریم می کنند نمی دانند چه زیانی به خود فلسطینیان می زنند؛ زیرا کارگران فلسطینی در این شرکت ها چند برابر بیشتر دستمزد می گیرند.

کابینه رژیم صهیونیستی اخیرا درباره جنبش تحریم ها نگران شده است و دنبال راهی برای مقابله با این جنبش می گردد.

برخی از صندوق های بازنشستگی اروپا حمایت های مالی خود را از فعالیت های اقتصادی در شهرک های یهودی نشین قطع کرده اند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی معتقد است جنبش تحریم ها خطر بزرگی است زیرا ۳۳ درصد از صادرات رژیم صهیونیستی به اروپاست و اگر جنبش تحریم ها کاملا موفق شود، می تواند پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به اقتصاد آن لطمه بزند و کیفیت زندگی را در سرزمین های اشغالی پایین بیاورد.