به گزارش پارس به نقل از پرس تی وی، گزارش منتشر شده از سوی گروه « دیده بان حقوق بشر یورو مید» در روز دوشنبه نشان می دهد دستگیری کودکان در کرانه باختری اشغالی توسط نیروهای اسرائیلی روندی صعودی داشته است.

این گزارش افزود در دو ماه اول سال ۲۰۱۴ تعداد ۷۴۰ کودک فلسطینی دستگیر شده اند که از این بین ۴۶۵ نفر به مدت حداقل یک هفته در بازداشت به سر برده اند.

عاید ابو غتیش که عضو یک گروه حقوق بشر فلسطینی به نام « دفاع بین المللی از کودکان» می باشد، روز چهارشنبه (۲۸ اسفند، ۱۹ مارس) گفت: « این گزارش سند خشونت های مداومی که سربازان اسرائیلی علیه کودکان فلسطینی انجام می دهند. »

وی افزود: « گروه دفاع بین المللی از کودکان از زمان انتفاضه اول دستگیری ۸۰۰۰ کودک را ثبت کرده و این تعداد در هر سال رقمی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک است. در این دستگیری ها کودکان مورد شکنجه قرار گرفته و در ۹۱ مورد دستگیری در سال جاری، ۷۰ درصد از کودکان از بد رفتاری با آنها شکایت کرده اند. »

« کمیته عمومی علیه شکنجه در اسرائیل» در ماه ژانویه با متهم کردن رژیم تل آویو به شکنجه کودکان فلسطینی گفت این کودکان پس از دستگیر شدن، بطور معمول در قفس هایی در فضای باز زندانی می شوند.

این سازمان گفت کودکان باید خارج از این اردوگاه های موقت دمای زیر صفر را تحمل کنند و هدف این نوع شکنجه که مدت هاست انجام می شود ترساندن کودکان بازداشت شده است.