به گزارش پارس به نقل از فارس، رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته است به قرارداد فروش بالگردهای آپاچی به ارتش مصر پایبند باشد، چراکه این بالگرد می توانند نقش مهمی در مبارزه با گروه های تندرو ایفا کنند.

پس از آنکه ژنرال « عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع مصر طی یک کودتای نظامی دولت « محمد مرسی» را سرنگون کرد، کمک های مالی و نظامی واشنگتن به مصر به حالت تعلیق درآمده است.

قاهره از زمان پیمان کمپ دیوید و امضای قرارداد صلح با اسرائیل سالانه ۱.۳ میلیارد دلار کمک نقدی از آمریکا دریافت می کند. آمریکا همچنین قرار بود ۱۱ فروند بالگرد آپاچی به مصر بفروشد، اما در پی کودتا بسیاری از نمایندگان کنگره با اجرای این قرارداد مخالفت کرده اند.

روزنامه صهیونیستی « هاآرتص» به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی گزارش داده است که « ران درمر» سفیر اسرائیل در واشنگتن و دیگر دیپلمات های آمریکایی هفته گذشته در این مورد با مقامات عالی رتبه دولت آمریکا رایزنی کرده اند. درمر این موضوع را در جلسه ای که با سران کنگره آمریکا هم داشته، مطرح کرده است.

آنطور که پایگاه « المانیتور» گزارش داده، درمر در دیداری هم که با نمایندگان جمهوری خواه حامی اسرائیل داشته، به تفصیل از دولت جدید مصر و همکاری های قاهره و تل آویو تعریف و تمجید کرده است.

در همین حال، مذاکرات رایزنی های مشابهی میان مقامات دفتر نخست وزیری اسرائیل و همتایان آمریکایی آن ها صورت گرفته است.

« هاآرتص» در بخش دیگری از گزارش خود از ارتقا روابط قاهره-تل آویو سخن گفته و از سفر هفته گذشته یک هیئت متشکل از مقامات ارشد نظامی و دیپلماتیک مصر به فلسطین اشغالی خبر داده است.

به گفته یک مقام ارشد اسرائیلی، اقامت این هیئت یک هفته به طول انجامیده و آن ها دیدارها و جلساتی با همتایان اسرائیلی خود در مورد وضعیت امنیتی منطقه داشته اند. به نوشته « هاآرتص» به دلیل اعتصاب کارکنان وزارت خارجه اسرائیل، هیئت مصری در این مدت مهمان وزارت جنگ بوده است.