به گزارش پارس به نقل از فارس، یک مقام دیپلمات نزدیک به مذاکرات هسته ای در ژنو به خبرنگار این خبرگزاری گفت که دستیابی به توافق جامع بین ایران و گروه « ۱+۵» (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) تا قبل از تاریخ ۲۰ ژوئیه کاملا واقعی است.

به نقل از خبرگزاری « ایتارتاس» ، به گفته وی، این مسئله با توجه به چگونگی روند دومین دور مذاکرات طرفین که در ژنو آغاز شده، کاملا قابل پیش بینی است.

این دیپلمات همچنین یادآور شد که دور دیگری از مذاکرات هسته ای که روز سه شنبه در سطح مدیران سیاسی کشورهای ایران و گروه ۱+۵ در ژنو آغاز شده، یک روز قبل از زمان درنظرگرفته شده، به پایان خواهد رسید.

وی گفت: کاملا واضح است که مذاکرات خوب پیش می رود و احتمالا رایزنی ها تا چهارشنبه شب پایان خواهد یافت. دلیل آن، یکی تمایل مثبت و انگیزه بالای طرفین مذاکره کننده و دیگری نزدیک شدن به ۲۰ ماه مارس است که سال نو در ایران آغاز خواهد شد.

این دیپلمات در خصوص جو حاکم بر مذاکرات یادآور شد که تنش جدی در مذاکرات وجود نداشته، سوء تفاهمی که بین مقامات ایرانی با" کاترین اشتون" در رابطه با دیدار وی با برخی نمایندگان مخالفان در ایران در زمان سفر اخیر وی به تهران پیش آمده بود، پشت سر گذاشته شده و سطح اعتماد و احترام متقابل بر مذاکرات حاکم است.