به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیت الله هاشمی روز  یکشنبه با هیئتی با نام گروه بین المللی بحران دیدار کرد.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار با این گروه که به عنوان گروهی صلح طلب به ایران سفر کرده اند، با تحسین تلاش ها برای جلوگیری از ایجاد شعله های جنگ بین انسان ها گفت: در دنیایی که هر روز شاهد جنگ افروزی افراد، گروه ها و دولت هایی علیه هم نوعان خود هستیم، تلاش برای ممانعت از گسترش آن، برخاسته از روحیه لطیف انسانی است.

با نگاهی به سوابق و فعالیت های گروه آمریکایی که آیت الله هاشمی آن ها را به حضور پذیرفته بود، متوجه می شویم که این گروه تنها نام صلح طلبی را با خود حمل می کنند، اما در واقع، به مانند دیگر بنیادها و اتاق فکرهای آمریکایی اهدافی پنهانی و دور از صلح در دستور کار گروه بین المللی بحران قرار دارد. اهدافی نظیر دخالت در امور داخلی کشورها و حتی پشتیبانی از گروه های ضد انقلاب .

البته مشخص است که آیت الله هاشمی رفسنجانی بدلیل اینکه گروه بحران، گروهی معرفی شده است که برای ایجاد صلح در جهان تلاش می کند، اعضای هیئت این گروه را به حضور پذیرفته است، اما نکته قابل تامل اینجاست که مسئولین دعوت از این گروه یا از سابقه و فعالیت های گروه بین المللی بحران آگاهی نداشته یا شاید قصد و نیتی سوء را دنبال می کنند.


در این گزارش، با فعالیت ها و برخی از اعضای گروه بین المللی بحران آشنا خواهید شد.

گروهی بین المللی اما تحت نظارت وزارت خارجه آمریکا

گروه بین المللی بحران، سازمانی تحقیقاتی است که تحت نظر وزارت خارجه آمریکا فعالیت می کند و در مواقع ضروری به دولتمردان این کشور مشاوره می رساند.

مانند دیگر بنیادها و سازمان های آمریکایی، به نظر می رسد گروه آمریکایی بحران، تنها در ظاهر عنوان خدمات حقوق بشری را به یدک می کشد.

با نگاهی به روابط این بنیاد با سازمان هایی که متخصص دخالت و ایجاد کودتاهای رنگی هستند می توان به اهداف اصلی این گروه پی برد.

رابطه نزدیک با سوروس

گروه بین المللی بحران رابطه بسیار نزدیکی با جورج سوروس دارد، به طوری که براساس اطلاعات وب سایت این گروه سوروس از اصلی ترین تامین کننده های مالی گروه بحران است.


سوروس همچنین عضو هیئت امنای گروه بین المللی بحران است و در سال ۲۰۱۰، گروه بین المللی بحران جایزه سالانه  خود را به جورج سوروس اهدا کرد.

بر همین اساس، جایزه سالانه گروه بین المللی بحران به افرادی تعلق گرفته و آن ها را ستایش می کند که در راستای ایجاد صلح و امنیت در جهان تلاش می کنند.

جو رج سوروس یکی از سرمایه داران بزرگ آمریکایی است که بعضاً در رسانه های آمریکا از وی بعنوان فرد نیکوکار و خیر آمریکایی یاد می شود و خود را پیرو فیلسوف مشهور کارل پوپر می داند. از سوروس در تحلیل ها و مقالات رسانه های خارجی غالباً بعنوان سرمایه دار بزرگ آمریکایی و یکی از معماران اصلی کودتاهای رنگی نام برده می شود.

نقش سوروس در فتنه ۸۸

جورج سوروس و بنیادهای وابسته به او در فتنه ۸۸ نقش بسزایی داشتند، به طوری که فارن پالیسی در گزارشی با اشاره به نقش بنیادهای سوروس در در فتنه ۸۸ نوشت: بنیادهای وابسته به جورج سوروس، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ در ایران، دلارهای زیادی صرف آموزش عاملان سیاسی در تکنیک های ارتباطی و سازماندهی کردند.

 

بنابر این گزارش، بخشی از آن بودجه در اختیار شبکه های فتنه گران که با سازمان های به ظاهر مدنی که خارج از ایران مرتبط بوده و بودجه خود را از بنیاد اعانه ملی دریافت می کنند، قرار گرفته است.


جورج سوروس در کنار خانم لوئیز آربور رئیس گروه بحران


لوئیز آربور در تهران

رئیس گروه بین المللی بحران کیست؟

لوئیز آربور کمیسر سابق عالی حقوق بشر سازمان ملل و قاضی سابق دادگاه عالی کانادا است.

لوئیز آربور نیز بارها با انتشار بیانیه های به اصطلاح حقوق بشری علیه ایران موضع گرفته و در امور داخلی کشور دخالت کرده است. گفتنی است گزارش های حقوق بشری این خانم علیه ایران یکی از دلایل تحریم های ضد ایرانی در سازمان ملل بوده است.

وی همچنین با افرادی مانند شیرین عبادی در رابطه بوده و در کنفرانس های ضد ایرانی شرکت می کند.

عبادی نیز گزارش های ضد ایرانی خود را به آربور فرستاده است.

علی واعظ کیست؟

یکی از اعضای اصلی این گروه که به همراه هیئت به ایران سفر کرده، علی واعظ کارشناس و تحلیلگر ارشد موسسه" گروه بحران بین الملل" است.


تخصص اصلی واعظ در امور انرژی هسته ای و برنامه های موشکی ایران است که با اتاق های فکر آمریکایی و بنیادهایی مانند فدراسیون دانشمندان آمریکا در واشگنتن و بنیاد کارنگی همکاری می کند.

گفتنی است، بنیاد کارنگی به اصطلاح به دنبال ایجاد صلح در جهان است. اما در حقیقت هدف اصلی کارنگی ارتباط با جریان های سیاسی و دست اندرکاران و زمامداران جوامع مختلف و علی الخصوص رژیم های سیاسی است که با ایالات متحده تضاد منافع دارند. به همین منظور بنیاد کارنگی، رابطه مستقیم و متمرکزی با" پنتاگون" و" سازمان سیا" دارد.

 

 

مردی که در مواقع بحران به کمک رسانه های می آید

واعظ ساکن ترکیه است و در مواقع بحران و در هر موضوع مرتبط با ایران حضور دارد. یکی از نکات جالب توجه درباره علی واعظ حضور پررنگ او در رسانه های غربی است. رسانه هایی از قبیل رویترز، هافینگتون پست، رادیو آزاد اروپا و سی ان ان و…

 

علی واعظ تحت عنوان پژوهشگر مسایل هسته ای و عضو گروه موسوم به" بحران" در شبکه های ضد انقلاب فارسی زبان از جمله" صدای آمریکا" و" بی بی سی" حضور می یابد و اظهاراتی ضد ایرانی را بخصوص در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ایراد می کند .


 

واعظ حتی در مواقع غیر بحرانی نیز علیه ایران فعالیت می کند. وی مقالات متعددی علیه برنامه صلح امیز هسته ای ایران در سایت های ضد انقلاب مانند روزآنلاین، بی بی سی فارسی و رادیو فردا منتشر می کند.



 

واعظ همکاری گسترده ای با بنیادهای فکر آمریکایی دارد. برای مثال وی در بسیاری از کنفرانس ها و نشست های مرکز" وودرو ویلسون " وابسته به بنیاد جورج سوروس (همان شخصی که پدر کودتاهای رنگی در جهان است) شرکت کرده و در مورد موضوع ایران سخنرانی می کند.


علی اسفندیاری و هاله اسفندیاری در بنیاد ویلسون

 

با این اوصاف، سوالی در ذهن خطور می کند که گروه بین المللی بحران چگونه و با مجوز چه وزارت خانه یا سازمانی به دیدار رئیس تشخیص مصلحت ایران آمده اند؟


 

 

 

حضور علی واعظ به عنوان یکی از کارشناس های دائمی شبکه ها و سایت های ضد ایرانی چه توجیهی دارد؟ و اینکه آیا مسئولین ترتیب دادن دیدارهای این گروه و فرد در تهران سوابق افراد سیاسی مانند واعظ را قبل از ورود آن ها به کشور و دیدار با مقامات بلندپایه کشور را بررسی نمی کنند؟