به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار ذوالفقاری صبح امروز درنشست خبری درستاد فرماندهی مرزبانی ناجا در تشریح آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده توسط گروهک جیش العدل اظهار داشت: مرزبانان کشور ما در سلامت کامل هستند، اگر چه خبرهایی مختلفی به دست ما رسیده است اما طبق آخرین اخباری که شب گذشته دریافت کردیم مرزبانان کشورمان تا این لحظه در سلامت کامل هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: دستگاه های زیادی در حال فعالیت برای آزادی مرزبانان هستند که بخشی از آن را دستگاه دیپلماسی به اطلاع هموطنانمان میرساند.

وی افزود: دولت پاکستان در باطن تمایل ندارد که با گروهک های تروریستی همکاری داشته باشد ولی باید فعالیتهای خود را جدی تر نسبت به این گرو ها اجرایی نماید.

این مقام ارشد مرزبانی به حادثه آزادی گروهی از گروگان ها توسط دولت پاکستان اشاره کرد و گفت: چندی پیش دولت پاکستان دریک عملیاتی توانست گروهی از گروگانهای اسیر در چنگال گروهک تروریستی را آزاد کند که متاسفانه مرزبانان ما دربین آنها نبودند و گروگان های آزاد شده کسانی بودند که به دلیل مسائل مواد مخدر از کشورهای مختلف از جمله بنگلادش و افغانستان توسط این گروهک به گروگان گرفته شده بودند.

سردار ذوالفقاری در خصوص فیلم گروگانگیری گروهک تروریستی جیش العدل که در فضای مجازی انتشار پیدا نمود تاکید کرد: در این فیلم میبینید که افرادی گروگان گیر به زبان فارسی (به لهجه محلی آن منطقه) صحبت می کنند ولی فیلم را فردی عرب زبان توضیح می دهد
و اما پس از بررسی این فیلم و مناطق مرزی به نکاتی رسیدیم که فعلا محفوظ است ولی به صراحت می توان گفت که بخش گروگان گیری این فیلم غیر طبیعی بوده و واقعیت ندارد.

فرمانده مرزبانی ناجا اعلام کرد: مرزبانان در جریان ربوده شدن پنج نفر غفلت کرده اند و ما در همان سه روز نخست این افراد راشناسایی و برخی از آنان را که پرسنل ناجا بوده اند موقتا اخراج و برخی دیگر را به مقام قضایی معرفی کرده ایم. البته در این موضوع افراد دیگری نیز مسئول هستند.