به گزارش پارس به نقل از مهر، غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران با الآن حکیم وزیر اقتصاد و تجارت لبنان دیدار و در خصوص آخرین وضعیت همکاریهای اقتصادی، تجاری دوجانبه بین دو کشور گفتگو کرد.

رکن آبادی در این ملاقات پیام کتبی تبریک مهندس عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور به مناسبت انتخاب وی به عنوان وزیر جدید اقتصاد و تجارت لبنان را تسلیم کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران آمادگی کشورمان را برای گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری فیمابین متناسب با ظرفیتها و پتانسیلهای قابل توجه میان دو کشور، اعلام کرد.

سفیر کشورمان در لبنان برگزاری دومین اجلاس کمیته عالی همکاریها و هشتمین نشسست کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشوردر تهران را فرصت مناسبی برای بررسی آخرین وضعیت پیگیری همکاریها و تفاهم در خصوص همکاریهای جدید بین دو کشور دانست و از وزیر اقتصاد و تجارت لبنان به عنوان رئیس لبنانی کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشوربرای سفر به ایران دعوت بعمل آورد.

رکن آبادی همچنین اهمیت ادامه مذاکرات تجارت آزاد بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد وآمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران را در این خصوص اعلام نمود که این پیشنهاد مورد استقبال طرف لبنانی قرار گرفت.

الآن حکیم وزیر اقتصاد و تجارت لبنان ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی و ابلاغ سلام به مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، با استقبال از گسترش همکاریهای اقتصادی بین دو کشور ابراز امیدواری نمود در دوره مسؤلیت وی شاهد ارتقاء بیش از پیش سطح همکاریها بین دو کشور بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری باشیم. وی با تأکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاهها در دو کشور، این امر را فرصت مناسبی برای شناخت فعالان اقتصادی از ظرفیتها و پتانسیلهای موجود دانست و آمادگی خود را برای سفر به تهران و تشکیل هشتمین کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور اعلام نمود.