به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در این باره مدعی شد: بسیار مهم است که مشخص کنیم در حالیکه ما به تلاش هایمان برای حل نگرانی ها در خصوص برنامه های هسته ای ایران از طریق دیپلماسی ادامه می دهیم به طور همزمان به همکاری های خود با شرکا و هم پیمانامان برای تحت فشار قرار دادن ایران به دلیل حمایت هایش از تروریسم و تهدیداتش علیه دوستان و شرکایمان و نقض حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، وی در ادامه مدعی شد که واشنگتن پس از اطلاع از حرکت این کشتی از طریق آژانس های اطلاعاتی و کانال های نظامی با اسرائیل وارد همکاری شده است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین با تاکید بر این ادعا که این کشتی حامل سلاح های ساخت سوریه از ایران به سمت غزه در حرکت بوده است، گفت: ما در خصوص دیدگاه مان در مورد این کشتی کاملا شفاف هستیم و تلاش های ایران را برای حمایت از عملیات های تروریستی در منطقه و پشتیبانی از آنها با سلاح محکوم می کنیم.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن چه کوتاهی جامعه بین الملل در برخورد با خبر کشف این کشتی می خواند و به ویژه سفر کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران را علیرغم اعلام این خبر تقبیح کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته مدعی شد که یک کشتی حامل راکت های ساخت سوریه را کشف کرده که از ایران به سمت غزه در حرکت بوده است و ایران قصد داشته با اقداماتی ردپای خود را از این کشتی پاک کند.

نتانیاهو در ادامه ادعاهایش از جامعه بین الملل خواست تا بیدار شوند و چهره واقعی ایران را که پشت لبخندهایش پنهان شده ببینند.

وی با ابراز خشم خود از سفر خانم اشتون به ایران از رهبران قدرت های جهان خواست تا مانع از دستیابی ایران به ظرفیت های تولید سلاح هسته ای شوند.

همچنین در پی انتشار خبر توقیف این کشتی، وزارت امور خارجه آمریکا تهران را به نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل (علیه ایران) متهم کرد.

بر اساس این قطعنامه، ایران مجاز به صادر کردن تسلیحات به کشورهای دیگر نیست.

جن ساکی سخنگوی وزارت امو خارجه آمریکا روز دوشنبه در حالی وجود این محموله تسلیحاتی را محکوم کرد که ساعاتی پیش از آن بنیامین نتانیاهو به شدت از واکنش ضعیف جامعه بین الملل به کشف این محموله انتقاد کرده بود.

جن ساکی در این باره گفت: در این مورد خاص مسلم است که ما نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران را محکوم می کنیم.

مقامات ایران و غزه این اتهام را بی اساس می دانند و می گویند که این ماجرا یک دروغ پردازی تکراری از طرف رژیم صهیونیستی است.