به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در گزارش شبکه بی بی سی آمده است که یک ایرانی مقیم مالزی با معرفی خود به عنوان دوست یکی از دو مسافر مدعی شد که آنها می خواستند با استفاده از پاسپورت هایی که متعلق به آنها نبوده خود را به اروپا برسانند و پناهندگی بگیرند.

دولت مالزی اعلام کرده است که افرادی را که با پاسپورت جعلی سوار این هواپیما شده بودند را شناسایی کرده و ظاهرا آنها شهروند کشورهای شرق آسیا نبودند. این در حالی است که دولت مالزی تاکنون ملیت این افراد را اعلام نکرده است.

پلیس بین الملل پیش از این اعلام کرده بود که هویت تمام مسافران این هواپیما در دست بررسی است تا مشخص شود کدام یک از مسافران با پاسپورت های جعلی سوار هواپیما شده اند.

به گزارش ایسنا، شبکه بی بی سی در حالی این ادعای خود را مطرح می کند که تاکنون نشانی از این هواپیما پیدا نشده و علیرغم تلاش کشورهای مختلف برای کشف این هواپیما هنوز اطلاعاتی در خصوص ناپدید شدن آن و احتمال سقوط این هواپیما وجود ندارد.

یک هواپیما متعلق به خطوط هواپیمایی مالزی سه روز پیش پس از ترک کوالالامپور پایتخت این کشور به مقصد پکن در آسمان ویتنام ناپدید شد که هنوز سرنوشت آن مشخص نشده است.

روزنامه فایننشیال تایمز نیز در این رابطه روز دوشنبه به نقل از مالک یک آژانس مسافرتی در تایلند مدعی شد: بلیط های دو مسافر ایرانی هواپیما از طریق یک رابط ایرانی سفارش داده شده بود.

مالک این آژانس مسافرتی گفته است که از مدت ها پیش با این رابط ایرانی کار می کند که او را با نام علی می شناسد اما به نوشته فایننشیال تایمز مشخص نیست که این رابط، دو مسافر ایرانی که بی بی سی ادعا می کند در پرواز هواپیمای مالزی حضور داشته اند را می شناخته است یا خیر.

همچنین در گزارش ادعایی بی بی سی آمده است: دوست یکی از این دو مسافر ایرانی هواپیمای ناپدید شده مالزی گفت که یکی از این دو نفر پاسپورت ایتالیایی داشته و دیگری با پاسپورت اتریشی سوار این هواپیما شده اند.

رییس سازمان هواپیمایی مالزی اعلام کرد: پنج نفر از مسافرانی که بلیط خریده و بار خود را تحویل داده بودند سوار هواپیما نشدند از این رو بار آنها از هواپیما تخلیه شده است.

وی افزود که تمام احتمالات ممکن بررسی خواهد شد و در نتیجه احتمال هواپیماربایی وجود دارد.

پلیس بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد: هنوز برای اینکه به طور قطع بگوییم بین مساله گذرنامه های جعلی ایتالیایی و اتریشی دو مسافر هواپیما و ناپدید شدن آن رابطه ای وجود دارد بسیار زود است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۳۴ هواپیما و ۴۰ کشتی متعلق به مالزی، ویتنام، تایلند، استرالیا، سنگاپور، اندونزی، چین و آمریکا در جستجوی این هواپیمای گمشده هستند.