به گزارش پارس به نقل از مهر، دیلی تلگراف از تظاهرات امروز شنبه ونزوئلایی ها در اعتراض به کمبود موادغذایی خبر داد که در پاسخ به فراخوان انریکه کاپریلس رهبر مخالفان و نامزد دو دور انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به خیابانها آمده بودند.

در پی اظهارات الیاس خوآ وزیر خارجه ونزوئلا درباره ناآرامی ها در این کشور در کمیسیون حقوق بشر، انریکه کاپریلس رهبر حزب مخالف ونزوئلا از سازمان ملل خواسته تا حق حرف زدن درباره حقایق را به مخالفان بدهد و به دروغهای دولت ونزوئلا توجه نکند.

انریکه کاپریلس همچنین با تاکید بر لزوم ادامه تظاهرات تا زمان تحقق مطالبات اپوزیسیون خواستار رسیدگی به بحران وخیم و هرج و مرج اقتصادی در ونزوئلا و نارضایتی های اجتماعی شده است.

در پی کشته شدن دو فرد دیگر در جریان تظاهرات ضد دولتی در ونزوئلا، شمار تلفات قربانیان ناآرامی های اخیر در این کشور به ۲۰ نفر رسید.

خبر دیگر اینکه الیاس خائوا وزیر خارجه ونزوئلا در گفتگو با تلویزیون ملی، ابراز همدردی سازمان کشورهای آمریکایی را در نشست روز گذشته در واشنگتن به عنوان یک پیروزی در شان آمریکای لاتین و کاراییب خواند.

الیاس خائوا با اشاره به ابراز نگرانی کشورهای آمریکایی از تحولات اخیر در ونزوئلا اعلام کرد که چنین موضوعی نشان می دهد آمریکای لاتین دخالتها علیه برادرانش را همراهی نمی کند.

همچنین وزیران خارجه کشورهای آمریکای لاتین در نشست هفته جاری هنگام شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری شیلی به بررسی تحولات ونزوئلا می پردازند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان ضمن انتقاد از دخالتهای آمریکا در امور داخلی کشورش و بی اساس خواندن آنها اعلام کرد که مستندات و مدارک کافی در این زمینه وجود دارد.

منتقدان رئیس جمهور ۴۲ ساله ونزوئلا بر این باورند وضعیت وخیم اقتصادی، جنایات گسترده خیابانی، فساد و بیکاری علت اصلی اعتراضات اخیر در این کشور محسوب می شود. این در حالی است که موافقان دولت هم در حمایت از مادورو دست به تظاهرات زده اند.