به گزارش پارس به نقل از مهر، " نبیل شعث" یکی از اعضای کمیته مرکزی جنبش فتح در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: سخنان" بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در لابی صهیونیستی" آیپک" به مثابه اعلام رسمی پایان مذاکرات سازش خاورمیانه است.

وی افزود: نتانیاهو امروز مخالفت خود را با همه قواعد صلح و تمام اصولی که در مذاکرات نهایی با آمریکا به توافق رسیده ایم، از جمله مسئله مرزها، آوارگان فلسطینی، شهرک سازی های غیر قانونی و مسائل دیگر به صورت آشکار ابراز کرده است.

شعث اظهار داشت: نتانیاهو در سخنان خود خواستار به رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی شده و با حضور نیروهای بین المللی در مرزها مخالفت کرده و خواهان استقرار نیروهای امنیتی تل آویو دراین مکان ها است و نمی خواهد که مسئله آوارگان فلسطینی حل و فصل شود و باید بگویم که تمام این موارد مطرح شده کاملا غیرقابل قبول است.

عضو جنبش فتح، مواضع نتانیاهو را به منزله اعلام رویارویی با آمریکا قلمداد و تصریح کرد: سخنان اخیر نتانیاهو راه را بر هر راهکار مشروع بین المللی و تشکیل دو دولت مستقل در کنار هم مسدود کرده و حقوق مسلم مردم فلسطین را زیر پا می گذارد.

نتانیاهو روز سه شنبه طی سخنرانی در نشست سالانه آیپک با خطاب قرار دادن" ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وی خواست اسرائیل را به عنوان یک کشور یهودی به رسمیت بشناسد.

وی همچنین در سخنان خود به مسئله بازگشت آوارگان فلسطین نیز اشاره و آن را کاملا رد کرد.

نتانیاهو در ادامه سخنانش با اشاره به پرونده هسته ای ایران، مدعی شد: ایران یک خطر حقیقی برای جهان محسوب می شود.