به گزارش پارس به نقل از مهر، فیصل داود دبیرکل جنبش مبارزه عربی لبنان با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

دبیرکل جنبش مبارزه عربی لبنان در این دیدار با اشاره به نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف علمی و تکنولوژی مایه افتخار و عزت ماست. ایران رکن اساسی عزت و کرامت محور مقاومت در منطقه بوده و ما همواره در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و به این مسئله افتخار می کنیم.

وی با اشاره به تلاش های جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات منطقه اظهار داشت: این اقدامات نه فقط به نفع شیعیان بلکه خدمتی برای تمام ملت های منطقه اعم از شیعه و سنی و مسلمان و مسیحی می باشد.

فیصل داود با اشاره به شکست توطئه آمریکایی - صهیونیستی علیه سوریه اظهار داشت: این شکست مرهون حمایت های قاطع و همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه بوده و اکنون دشمنان آخرین تلاش های خود را به کار بسته اند به امید آنکه بتوانند برگه ای برای امتیازگیری در میز مذاکره با دولت سوریه در اختیار داشته باشد.

غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز در این ملاقات ضمن تشریح آخرین تحولات منطقه و تحولات سوریه اظهار داشت: کشورهای حامی گروه های تروریستی در سوریه، اکنون به سیاست های اشتباه خود پی برده و نگران خطر سیطره گروه های تکفیری در منطقه هستند.