به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در جمع روسای مراکز و موسسات آموزش عالی غیردولتی که پیش از ظهر امروز در تالار سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: اعتباراتی که به دانشگاه ها در حوزه تعهدات صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۲ ابلاغ شده حدود ۱۱۵ میلیارد تومان بوده که تنها ۴۰ میلیارد تومان آن محقق شد و در حال حاضر این صندوق با ۷۵ میلیارد تومان کسری اعتبار روبرو است. وی ادامه داد: این صندوق اعتباری نزدیک به ۷ میلیارد تومان یارانه به موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی پرداخت کرده و در وام شهریه نیز معادل ۱۷ میلیارد تومان به دانشجویان این مراکز پرداخت کرده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه در زمینه ارسال اطلاعات موسسات و مراکز آموزشی با مشکلاتی روبرو هستیم، گفت: لازم است اطلاعات این موسسات به روزرسانی شود زیرا تا پایان اسفندماه سال ۹۲ از مجموع ۳۵۸ موسسه تنها ۲۲۷ موسسه اطلاعات خود را روزآمد کرده اند و فقدان اطلاعات به روز ما را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند.

صدیقی خاطرنشان کرد: لازم است به روزرسانی توسط همه موسسات انجام شود تا بتوانیم در صورت پرداخت اعتبار تا پایان اسفندماه موسسات از این تخصیص اعتبار بهره مند شوند و در غیر این صورت مشکلاتی برای پرداخت تسهیلات به آنها ایجاد می شود.

وی با اشاره به نقش این اتحادیه، گفت: با کمک این اتحادیه و دفتر مربوط در وزارت علوم می توانیم شاهد رتبه بندی موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی باشیم. وظیفه آموزش عالی این است که باید به فکر ارتقای مربیان غیرانتفاعی و غیردولتی باشد و در این زمینه نیز نیازمند ارتقاء و رتبه بندی مربیان غیرانتفاعی و غیردولتی هستیم.