به گزارش پارس به نقل از تسنیم، رحیم زارع نماینده مردم آباده و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برخی تفکرات انحرافی در مورد حل مشکلات اقتصادی کشور با قرار گرفتن در مدار غرب اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران متعلق به مردم است و مسئولان کشور باید بدانند که ما باید در مدار مردم قرار بگیریم و بدانیم که کشور ما همواره در تحریم بوده است، از سال ۱۹۷۹ که اولین تحریم ها علیه ایران وضع شد و اموال جمهوری اسلامی ایران بلوکه شد تا همین سال ۲۰۱۴ که با تحریم انتقال پول و بانک ها مواجه بودیم، در تحریم هستیم.

وی با بیان اینکه غرب همواره به دنبال منافع خود است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک سری مزایا دارد و تحریم ها به طور مطلق نمی تواند روی ما اثر بگذارد چراکه ایران با ۱۵ کشور مرز مشترک دارد لذا زمانی که در مرز خودمان با ترکیه مبادله تهاتری کالا با کالا داریم چه کسی می تواند جلوی ما را بگیرد؟ بنابراین یکی از فرصت ها و نقاط قوت کشورمان مرز مشترک با ۱۵ کشور است که تحریم نمی تواند کاری کند.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: البته ما به دنبال تعامل اقتصادی هستیم و می دانیم که اگر با کشورهای دیگر تعامل اقتصادی نداشته باشیم، توسعه و استقلال اقتصادی نخواهیم داشت اما نباید فراموش کنیم که کشورمان مرکز جهان اسلام است و انقلاب اسلامی و شهدا آرمان هایی دارند که برای ما مهم است لذا ما استقلال و توسعه اقتصادی را می خواهیم که آرمان های ما حفظ شود.

* تئوری قرار گرفتن در مدار غرب برای حل مشکلات قطعا ناموفق است

زارع تاکید کرد: اینکه بخواهیم برای حل مشکلات خود در مدار غرب قرار گیریم، درست نیست چراکه قطعا آن چیزی که آنها می خواهند به نفع ما نیست؛ مشکل آنها از تحریم اقتصادی تنها فشار اقتصادی نیست بلکه آنها اهداف سیاسی دارند. آنها از الگو بودن جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای دیگر هراس دارند و از استقلال ایران اسلامی می ترسند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم ما این اوضاع را درک کردند و هدف دشمنان از تحریم های اقتصادی را می دانند، گفت: قبول دارم که در کشور با مشکل معیشیتی، بیکاری و تورم مواجه هستیم اما برخی از این صحبت ها و اظهارنظرها خود تحریمی است، لذا به جای اینکه فکر تحریم های دشمنان باشیم باید از خود تحریمی که برای کشور ایجاد کرده ایم، جلوگیری کنیم و تنها با همین کار موفق خواهیم شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه تئوری قرار گرفتن در مدار غرب برای حل مشکلات قطعا ناموفق است، گفت: آرمان های غرب با آرمان های انقلاب اسلامی و ملت ایران در تضاد است؛ حتی نگاه ما به تکریم مردم براساس کرامت اسلامی است اما غرب تنها به آزادی های فردی اهمیت می دهد در حالیکه ما آزادی یک ملت را ملاک قرار داده ایم.

زارع در پایان تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور را در توجه به ظرفیت ها و تولیدات داخلی دانست و تاکید کرد: تعامل با کشورهای دیگر برای کشورمان لازم است اما این تعامل باید در چارچوب آرمان های نظام باشد و خطوط قرمز رعایت شود.