به گزارش پارس به نقل از روزنامه کیهان، ابراهیم نکو در مصاحبه با نشریه مثلث می گوید: ما یک جلسه در خدمت آقای روحانی بودیم دیشب به موضوع فراکسیون اشاره کرده و تشکیل حزب فراگیر اعتدال را هم پیشنهاد کردیم که ایشان رد نکردند در واقع مخالفت خودشان را اعلام نکردند.

با وجود همراهی گسترده فراکسیون اکثریت مجلس (رهروان ولایت) در حمایت از دولت که در رأی اعتماد به وزرا جلوه گر شده برخی حامیان دولت در صددند فراکسیون اعتدال را در حمایت از دولت راه اندازی کنند و این در حالی است که همین طیف در زمان مدیریت دولت گذشته، علیه وکیل الدوله ها موضع می گرفتند.

نکو در مصاحبه با مثلث همچنین درباره مخالفت علی لاریجانی رئیس مجلس با تشتت و انشعاب در فراکسیون رهروان گفت: آقای لاریجانی ضمن آنکه ریاست مجلس را برعهده دارد یک نماینده هستند و یک رأی دارند، بنابراین ایشان با منطق خودشان قضاوت می کنند که البته اشکالی هم ندارد، در واقع از آنجایی که آقای لاریجانی احتمال می دهند شاید این فراکسیون جدید وکیل الدوله باشد چنین اظهار نظری مطرح می کند.

هر چند حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که فراکسیون وکیل الدوله هم باشد کسی نمی تواند مانع تشکیل آن شود زیرا در گذشته هم شاهد تشکیل چنین فراکسیونی بوده ایم. من از جهاتی نگاه آقای لاریجانی را منطقی می دانم اما شرط این نگاه آن است که در فراکسیون رهروان در دیدگاه ها تجدید نظر صورت گیرد و بعید است ما شاهد تجدیدنظر در دیدگاه رهروانی ها باشیم.

وی با انتقاد از کارت زرد و تذکر نمایندگان به برخی وزرا، این کار را که اعمال حق بلکه مسئولیت نمایندگی است غیر منطقی توصیف کرد و در ادامه درباره تشکیل فراکسیون موسوم به صدای ملت از سوی علی مطهری گفت: فراکسیون صدای ملت نگاه کاملاً سیاسی دارد و حتی فراتر از سیاست های معقولی است که در دو فراکسیون بزرگ مجلس دیده می شود. بنابراین چنین فراکسیونی به طور حتم به سمت افراطی گری روی خواهد آورد.

گفته می شود اصلاح طلبان پشت ماجرای تشکیل فراکسیون دولتی اعتدال هستند هر چند که برخی از حامیان دولت معتقدند تشکیل چنین فراکسیونی ضمن اینکه موجب خوردن برچسب « دولتی بودن» به نمایندگان عضو می شود، باعث انسجام بیشتر دو فراکسیون رهروان و اصولگرایان خواهد شد. یک مانع دیگر در برابر طراحان فراکسیون جدید، ظرفیت اعضا چندان که پیش بینی می شود بیش از ۶۰ تا ۷۰ نماینده مجموعاً در این فراکسیون جمع نشوند.