به گزارش پارس به نقل از فارس، هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور صبح امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد.

حسین قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از سخننرانی رئیس جمهور طی سخنانی خطاب به روحانی به زمان دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه در زمان جنگ حسن روحانی فرمانده وی بود، گفت: اولین بار شما را در قرارگاه خاتم دیدم و اکنون که ۳۰ سال گذشته شما همان فرمانده محکم، استوار، قاطع و امیدوار به خداوند هستید اما در جبهه ای وسیع تر و پرخطرتر که به وسعت یک کشور و آینده یک ملت است، حضور دارید.

وزیر بهداشت گفت: دغدغه امروز من مهندسی بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور است و باور دارم امروز نیز از جنس همان سال های دفاع مقدس است.

رئیس جمهور هم که گویی پس از شنیدن حرف های وزیر، خاطرات دوران دفاع مقدس برایش زنده شده بود خطاب به میهمانان مراسم گفت: آقای هاشمی ما را به حال و هوای جبهه برد؛ واقعا در دوران دفاع مقدس بخش پزشکی خدمات زیادی را انجام داد.

البته روحانی به همین میزان بسنده نکرد و با ذکر خاطره ای از آن ایام گفت: همسایه ای داشتم که پزشک بود، می گفت هر زمان که فلانی (روحانی) ساک خود را بر می دارد یعنی عملیاتی در پیش است.