به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ملانی فرانکلین مجری پرس تی وی با نام ایرانی مرضیه هاشمی، ظهر امروز در جمع دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، اظهار کرد: بنده تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران و شخصیت امام خمینی (ره) تحریک شدم که در مورد اسلام تحقیق کنم که در نتیجه مسلمان و شیعه شدم و این را یک لطف بزرگ می دانم و در حال حاضر حدود ۳۰ سال است که مسلمان شده ام.

وی افزود: همسرم ایرانی بود و در این مدت به خاطر شغل ایشان، ایامی را در آمریکا بودیم ولی به ویژه پس از فوت شوهرم؛ به ایران آمده و ساکن اینجا شدم، قبل از اسلام آوردنم و زمانی که مسیحی بودم هروقت انجیل می خواندم با بعضی از عبارات انجیل نا مأنوس بودم، مثلا متوجه نمی شدم که وقتی در انجیل آمده که خدا حسادت دارد یعنی چه؟ همیشه به خودم می گفتم مگر می شود خدا هم مثل من حس حسادت داشته باشد؟ ولی پس از آشنایی با انقلاب ایران و مضامین اسلامی آرام گرفتم و مشتاقانه اسلام را پذیرفتم.

این بانوی آمریکایی مسلمان شده تصریح کرد: زن موفق زنی است که بتواند استحکام خانواده را حفظ کند و برای شوهر و فرزندانش وقت بیشتری بگذارد در حالی که در آمریکا زن موفق زنی است که در بیرون از خانه شغل خوبی داشته و درآمد داشته باشد که این زندگی نهایت به افسردگی ختم می شود و اکثر زنان در آنجا از ازدواج و خانواده فراری اند.

وی گفت: متاسفانه در ایران کم کم اوضاع به سمت زندگی آمریکایی می رود و بدترین چیزی که در این سال ها من می شنوم و بسیار از آن ناراحت می شوم این است که با افتخار بگویم شصت درصد قبول شدگان دانشگاهی زنان اند، این مسئله بسیار خطرناک است و آینده بدی را برای دختر ایرانی که موفقیت را در تحصیل به این شکل می بیند.

هاشمی عنوان کرد: انتظار دارم و این اوضاع باید جبران شود، این سبک ورود به جامعه به سبک آمریکایی دختران ایرانی را از خانواده دور می کند و باید مراقب بود و باید گفت که خدارو شکر که در ایران آزادی مناسب یک زن ایرانی وجود دارد که باید بتوانیم به شیوه درست از آن استفاده کنیم.

وی افزود: در آمریکا آن قدر مردم را در اطلاعات رنگارنگ غرق می کنند که دیگر مردم یا از اخبار سیاسی و پیگیری وقایع و صحت آنها خسته می شوند و یا سریع اتفاقات مشکوکی مثل ۱۱سپتامبر را فراموش می کنند.

مجری پرس تی وی تصریح کرد: که اسلام مثل یک جعبه جواهر است و کافی است این جعبه که روبروی ما است را باز کنیم و از جواهرات داخل آن استفاده کنیم و این موهبت را از خود دریغ نکینم که واقعا حیف است.