به گزارش پارس به نقل از تسنیم، جان کری ، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد بشار اسد به جای پیروزی در مذاکرات همچنان به دنبال برنده شدن در میدان جنگ است.

به نقل از رویترز؛ این ادعاها درحالی مطرح شد که دور دوم مذاکرات ژنو میان نمایندگان دولت و معترضان بدون پیشرفتی خاص پایان یافت. کری همچنین اعلام کرد روسیه باید به جای حمایت از دولت بشار اسد بخشی از راه حل صلح در سوریه باشد.

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به خاور میانه و آسیا در پایتخت اندونزی گفت: " مشخص است که بشار اسد سعی دارد به جای آنکه با حسن نیت پشت میز مذاکره بنشیند در میدان جنگ برنده شود.

پیشتر وی با صدور بیانیه ای بار دیگر با تکرار اتهامات خود مدعی شد که دمشق با ایجاد مانع بر سر راه مذاکرات، دستیابی به توافق را مشکل و سخت کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با حمایت از طرح مخالفان برای تشکیل دولتی انتقالی در سوریه مدعی شده است که این طرح معقول و مناسب بوده و می توان بر این اساس گفتگوها را ادامه داد.

وی در مقابل با انتقاد شدید از هیئت اعزامی دولت دمشق به مذاکرات ژنو۲ ادعا کرد که دولت سوریه با هرگونه توافقی بر سر آنچه" طرح منطقی مخالفان" نامید خودداری کرده و به آنچه" کشتار و گرسنگی دادن بی رحمانه شهروندان سوری" خواند ادامه می دهد.