به گزارش پارس به نقل از تسنیم، ادوارد اسنودن افشاگر اسناد و اطلاعات طبقه بندی شده سازمان امنیت ملی آمریکا که هم اکنون در روسیه به سر می برد و از مقام های این کشور پناهندگی سیاسی یک ساله دریافت کرده است به شدت نگران امنیت و ایمنی خود در برابر تهدیدات مقام های آمریکایی است و از مقام های امنیتی روسیه خواستار محافظت و حمایت خود در برابر این تهدیدات شده است.

به نقل از صدای روسیه، بر اساس این گزارش طی هفته گذشته تهدیدات زیادی در خصوص سلامتی و ایمنی اسنودن در رسانه های خبری جهان منتشر شده است. وکیل اسنودن در پاسخ به این تهدیدات تاکید کرد، ما نگران موقعیت ادوارد هستیم. ما شاهد اظهارات برخی مقام های آمریکایی هستیم که این اظهارات شامل تهدیدات بالقوه بر ضد امنیت و سلامتی اسنودن است و به صورت آزادانه خواستار آسیب رساندن به اسنودن شده اند.

اظهارات یک افسر اطلاعاتی آمریکا در خصوص اسنودن به نگرانی ها دامن زده است. وی در این باره گفته است، ما این مساله را خیلی سریع پایان می دهیم. زمانی که اسنودن در خیابان های مسکو قدم می زند یا از خرید به خانه اش بازمی گردد باید مورد هدف قرار گیرد. یک مقام ارشد پنتاگون نیز تاکید کرد، اگر برای کشتن یک شهروند آمریکایی با محدودیت روبرو نبود یک گلوله در سر اسنودن خالی می کرد.

وکیل اسنودن افزود، این یک تهدید واقعی به مرگ است و ما به شدت نگران واکنش هر کسی نسبت به این تهدیدات هستیم. ما با ارسال درخواستی برای پلیس روسیه از نیروهای امنیتی خواستیم تا در خصوص همه این اظهارات تحقیق کنند. بر اساس قوانین روسیه تهدید به مرگ موجب ایجاد مسئولیت کیفری می شود. وی تصریح کرد، اسنودن هر روز از سوی محافظان شخصی اش همراهی می شود ولی با توجه به تهدیدات اخیر مقام های آمریکایی این اقدامات امنیتی کافی نخواهد بود.