به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خانه ملت درباره پرونده ویژه خواری معادن استان مرکزی، گفت: این گزارش به کمیسیون رسیده و از اداره صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گزارش خواسته ایم.

وی ادامه داد: این پرونده در پی شکایت آقای سلیمی نماینده محلات و دلیجان در این کمیسیون تشکیل شده است.

براساس این گزارش، پیش تر حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی فارس، با ابراز تاسف گفت: آقای نعمت زاده وزیر صنعت به دلیل عدم اشراف نمی داند در زیرمجموعه اش چه می گذرد.

وی با بیان اینکه مدیرکل صنعت استان مرکزی در واگذاری معادن مر قانون را رعایت نمی کند، اظهار داشت: همین موضوع باعث شده رانت خواری ویژه ای در واگذاری معادن بخصوص معادن سنگ در این استان شکل بگیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس افزود: اقدامات خلاف قانون آنقدر واضح و مبرهن است که همه دست اندرکاران بخش معدن از این اقدامات شگفت زده شده اند؛ البته علیرغم تذکرات فراوان به مدیرکل محترم استان و پیگیری های فراوان، این امر به نتیجه نرسیده و مباحث یاد شده ادامه دارد که به همین دلیل به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کردیم.

سلیمی در همین زمینه گفت: کمیسیون اصل ۹۰ مدارک فراوانی درباره تخلفات بخش معدن در استان مرکزی دارد؛ یکی از این مدارک رانت خواری های ویژه ای است که در این استان صورت می گیرد، مورد دیگر هم اضافه برداشت ها است.

وی در توضیح اضافه برداشت ها از معادن استان مرکزی اظهار داشت: برگه خروج سنگ از معدن به صورت فله ای و در ارقام فراوان توسط اداره کل صادر می شود که همین باعث شده بدون طی مراحل قانونی این خروج ها صورت گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه مجموعه این اقدامات باعث شده که هیچ حساب و کتابی در بخش استخراج معادن نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: یک فساد چند میلیاردی در این بخش در حال انجام است، متاسفانه برخی از صاحب منسبان کشوری هم از رانت قدرت استفاده کرده و به این مسئله آلوده شده اند.