به گزارش پارس به نقل از مهر، با نگاهی به سر خط اخبار رسانه های سعودی طی روزهای اخیر و به ویژه امروز به نظر می رسد جوسازی علیه مقاومت لبنان به دستور مقامات سعودی در این رسانه ها تشدید شده است.

" احمد عدنان" نویسنده سعودی امروز در مقاله ای که در الحیات منتشر شده، ادعا کرده است بیداری جدیدی که در منطقه در رویارویی با تروریسم آغاز شده باید شامل حزب الله لبنان نیز باشد.

وی با ادعای اینکه حزب الله متهم اصلی ترور" رفیق الحریری" نخست وزیر سابق لبنان است، مدعی شد: البته این تنها اتهام حزب الله نیست و آنها در گذشته در اقدامات تروریستی دیگری نیز نقش داشته اند.

این نویسنده سعودی در پایان مطلب خود پس از استدلالهای واهی درباره حزب الله لبنان می نویسد: باید اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس در تصمیمی بدون هرگونه درنگ و تردیدی حزب الله را یک گروه ترویستی اعلام کنند.

روزنامه سعودی الوطن نیز امروز در گزارشی هدفمند در تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از حضور گروههای تروریستی خطرناک در یبرود و پناه گرفتن گروگانگیران راهبه های سوری در این منطقه، حزب الله را متهم به سخت کردن شرایط زندگی مردم سوریه در این منطقه کرد.

این در حالی است که همین امروز یکی از سرکردگان سعودی النصره که در یبرود حضور دارد، سه شرط برای آزادی راهبه های سوری مطرح کرد و خواستار عدم حمله به این منطقه شده است.

تلاشهای رسانه های سعودی علیه حزب الله لبنان در حالی تشدید شده که در روزهای اخیر توافقات درباره تشکیل دولت لبنان وارد مرحله جدیدی شده است.

منابع خبری امروز از دیدار" سعد الحریری" رئیس جریان المستقبل (یکی از جریان های تشکیل دهنده ۱۴ مارس) با" جبران باسیل" از اعضای جریان ملی آزاد (ائتلاف ۸ مارس) خبر دادند که در راستای نهایی شدن رایزنی ها درباره تشکیل دولت انجام شده است. منابع خبری اخیرا اختلافات درباره نقش آفرینی جریان میشل عون در دولت را به عنوان مانع تشکیل دولت لبنان مطرح کرده بودند.

انجام این دیدار نشان دهنده جدی تر شدن رایزنیها درباره تشکیل دولت است که برخی بازیگران منطقه ای از جمله عربستان سعودی از مخالفان جدی آن هستند.

از سوی دیگر، " میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان نیز روز گذشته در اظهاراتی بر لزوم تشکیل سریع دولت لبنان در شرایط پرتنش منطقه تاکید ورزیده است.