به گزارش پارس به نقل از تسنیم، " مارتین شولتز" ، رئیس پارلمان اروپایی و نامزد اصلی سوسیال دموکرات ها برای شرکت در انتخابات پارلمانی اروپا دربخشی از گفتگو با روزنامه اتریشی" استاندارد" ، اظهار داشت که روسای کشورهای اروپایی خود دقیقا می دانند که یکی از مسائل بزرگ اروپا چیست و آن این است که شهروندان این احساس را ندارند این اتحادیه دموکراتیک است. آنچه که ما حالا انجام می دهیم بهبود اوضاع دموکراسی است. وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که من بر این عقیده ام که آن برداشت و شناختی که انسان ها از جریانات سیاسی ملی دارند که بعد از انتخابات یک مدیریت اجرایی شکل می گیرد، دقیقا ما باید این روند را در سطح اروپایی برگزار کنیم. تنها به این ترتیب است که شهروندان بیشتر با این جریان آشنا می شوند.

" شولتز" در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه ملیت افراد نباید هیچ نقشی را در مسئولیت ها در سازمان های اروپایی ایفا کند و در مسئولیت های اروپایی ما با هر ملیتی که باشیم یک اروپایی هستیم همچنین گفت: ما به نرمال شدن روند دموکراسی در اروپا نیاز داریم. ما تا به حال همواره رئیس کمیسیون اروپایی را از سطح سران کشورهای اروپایی داشته ایم. این کاملا معمولی است که یک بار یک رئیس کمیسیون اروپایی از سطح پارلمان انتخاب شود. اگر این اتفاق رخ دهد این مسئله به تقویت پارلمان اروپایی می انجامد.

مارتین شولتز در بخش دیگری از این گفتگو درباره ملی گرایی و حیات دوباره آن هشدار داده و بر لزوم مبارزه با این پدیده تاکید کرده و گفت: ما به یک اتحادیه اروپای قدرتمند که بتواند شهروندان را بهتر از دولت های ملی آن ها حمایت کند نیاز داریم. بروز و ظهور راست و چپ افراطی یک بازی خطرناک برای آینده فرزندان ما است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که من بسیاری از اظهارات انتقادی به اتحادیه اروپا را جدی می گیرم؛ از جمله اینکه اتحادیه اروپا به اندازه کافی دموکراتیک نیست. به اندازه کافی موثر نیست، دور از شهروندان و بوروکراتیک است. این ها مسائلی هستند که ما می توانیم آن را تغییر دهیم.

رئیس پارلمان اروپا در ادامه اولویت خود در مبارزات انتخاباتی را مبارزه با بیکاری جوانان اعلام کرده و در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که اینکه به انسان های جوان یک کارو یک چشم انداز برای آینده بدهیم و به والدین بگوییم که ما برای فرزندان شما کار انجام می دهیم، این بهترین راه برای بازگرداندن اعتماد به این اتحادیه است.

وی افزود: بزرگترین بحران اروپا نه بحران اقتصادی و نه بحران یورو است، بلکه بحران اعتماد انسان ها به این مسئله است که سیاستمداران به آن ها علاقمندند.

شولتز در بخش پایانی این گفتگو اظهار داشت که اگر شهروندان اروپایی این را احساس نکنند که ما حداقل برای آن ها و سرنوشت آن ها به اندازه سرنوشت بانک ها علاقمندیم ما شکست خواهیم خورد.