به گزارش پارس به نقل از تسنیم، روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی با عنوان" آیا اسرائیل از رویارویی با حزب الله می ترسد؟ " آورده است: با وجود مواضع اخیر مسئولان رژیم صهیونیستی درباره حزب الله و تهدید لبنان به جنگ هولناک سئوالاتی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا این تهدیدات مقدمه ای برای جنگ است یا راهی برای فرار از آن است؟

این رسانه می نویسد: رژیم اسرائیل به مسئولان نظامی خود اجازه داده است که به طور آشکارا لبنان و حزب الله را تهدید کند.

الاخبار بیان کرد: موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و بنی گانتس رئیس ستاد ارتش این رژیم، اویو کوخافی رئیس دایره اطلاعاتی صهیونیست ها از جمله کسانی بودند که لبنان و حزب الله را به جنگ تهدید کردند. همزمان با این تهدیدات مانورهایی نیز از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی برگزار شد.

این رسانه می نویسد: معمولا اسرائیلی ها هنگامی که دست به تهدید می زنند و وعده پیروزی در جنگ می دهند در واقع هدفشان آرامش است.

الاخبار می افزاید: مسئولان نظامی اسرائیلی به توان بالای حزب الله برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی و آمادگی آن برای رویارویی با ارتش این رژیم اذعان کردند. به طور مثال آویو کوخافی رئیس دایره اطلاعات این رژیم به وجود ۱۷۰ هزار موشک از سوی دشمنان اسرائیل که سهم حزب الله از این موشک ها صدها هزار فروند است اذعان کرد.

این رسانه اعلام کرد: مسئولان نظامی اسرائیلی به سلاحی که حزب الله در اختیار دارد و قدرت ویران گر آن، توان بالای رزمندگان مقاومت به ویژه با توجه به حضور آنها در سوریه و عدم تاثیری پذیری حزب الله از جنگ در سوریه اذعان کردند.

الاخبار بیان کرد: مسئولان نظامی اسرائیلی به توان حزب الله برای وارد کردن زیان های مهلک تر به این رژیم و هدف قرار دادن هر نقطه در فلسطین اشغالی و زیر ساخت های رژیم اسرائیل شامل فرودگاه، بنادر، پایگاه های نظامی و مناطق صنعتی و بخش برق و آب اشاره کرده اند و جنگ آینده متفاوت از جنگ های قبلی و بهای آن را سنگین دانسته اند.

این رسانه می افزاید: مسئولان اسرائیلی امکان شروع جنگ در حال حاضر را بعید دانسته اند زیرا آن را به نفع طرفین نمی دانند و احتمال اینکه طرف سومی بتواند اسرائیل را به جنگ با لبنان بکشاند را نیز بعید دانسته اند. موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرد که اسرائیل در دام دیگران نمی افتد.
الاخبار گزارش داد: مسئولان اسرائیل اذعان کرده اند که توان ویران گر نظامی حزب الله قابل مقایسه با سال ۲۰۰۶ نیست و اسرائیلی ها متحل خسارت و تلفاتی خواهند شد که از سال ۱۹۴۸ تاکنون ندیده اند.

این رسانه در ادامه می نویسد: نظریه ضاحیه که در سال ۲۰۰۸ از سوی گادی ایزنکوت معاون رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مطرح شد و شامل هدف قرار دادن همه روستاها و مناطقی که ضد نظامیان صهیونیست از این مناطق شلیک می شود در دیدگاه مسئولان رژیم صهیونیستی جایی ندارد. به نظر می رسد که مسئولان رژیم صهیونیستی حمله به اهداف محدود را جایگزین نظریه موسوم به ضاحیه کرده اند و هدف از حمله به مراکز نظامی حزب الله در برخی مناطق مسکونی در جنوب لبنان ایجاد هراس نزد غیر نظامیان و فشار بر حزب الله است.