به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، سوئیس و سوریه برای تسهیل ارسال کمک های انسان دوستانه به این کشور امروز در دفتر مطالعات بین المللی وزارت امور خارجه در تهران برگزار می شود.

در این نشست معاونان وزیران امور خارجه سه کشور ایران، سوئیس و سوریه تسریع ارسال کمک های انسان دوستانه بین المللی به سوریه را بررسی می کنند.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی - آفریقایی وزیر امور خارجه ریاست هیات ایرانی را در این نشست بر عهده دارد و هیات سوئیسی نیز به ریاست مانوئل بسلر و هیات سوری به ریاست حسام الا در این نشست حضور دارند.

امیر عبداللهیان ماه گذشته برای شرکت در دومین کنفرانس کمک به آوارگان سوری به کویت سفر کرد و در این کنفرانس مواضع ایران در حمایت از سوریه و کمک به مردم این کشور تبین کرد.

در این دوره از مذاکرات نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، سوئیس و سوریه ضمن تاکید بر تفاهمات صورت گرفته در دو نشست قبلی تلاش خواهند کرد زمینه های اجرایی کمک رسانی به مردم سوریه از طریق هلال احمر این کشور را عملیاتی و اجرایی کنند.

اهمیت این دوره از مذاکرات سه جانبه با توجه به تقویت رویکرد سیاسی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه از سوی جامعه جهانی بویژه نهادهای بین المللی بالا است.

در دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و سوئیس در حاشیه نشست اقتصادی داووس، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بر تلاش ایران برای توسعه کمک های انسان دوستانه بین المللی در سوریه بویژه اهمیت ابتکار عمل دولت سوئیس در این موضوع انسانی تاکید کردند.