به گزارش پارس به نقل از فارس، رضا شکیبایی اظهار داشت: یک نهاد دولتی شکایتی را از مدیر مسئول روزنامه « وطن امروز» (محمد آخوندی) در دادسرای رسانه طرح کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری و سردبیری روزنامه وطن امروز افزود: این شکایت ها مربوط به ۱۰ مورد اعم از گزارش، یادداشت، گزارش، تیتر یک، خبر و… این روزنامه می شود.

وی ابراز داشت: این شکایت به روال طبیعی در دادسرای رسانه پیگیری شده است و مدیرمسئول این روزنامه به دادسرا احضار و تفهیم اتهام شد که در نهایت با قرار وثیقه ۱۵میلیون تومان نیز آزاد شد.

شکیبایی ادامه داد: طی روز جاری جلسه بازپرسی داشتیم که پیش بینی می شود این جلسه فردا نیز ادامه داشته باشد که روند دفاعیات طی خواهد شد.

رئیس شورای سیاست گذاری و سردبیری روزنامه وطن امروز بیان داشت: یکی از مطالبی که مورد شکایت این نهاد دولتی قرار گرفته است به دلیل انعکاس تیتری در روزنامه وطن امروز تحت عنوان « سقوط آزاد بورس» بوده است. در توضیح این امر باید گفت که در تاریخ ۲۲ دی ماه سال جاری بورس طی یک تا دوساعت ۲۰۰۰ واحد سقوط کرد که در تاریخ ۴۰ ساله بورس بی سابقه بود.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از شکایت ها مربوط به اتفاقی بود که در سفارتخانه یمن برای دیپلمات ایرانی افتاد که خبری مبنی بر اینکه سفارت خانه ها نا امن شده است انعکاس داده شد.

شکیبایی اضافه کرد: این نهاد دولتی علاوه بر شکایت از روزنامه وطن امروز از قدیانی نویسنده مطلب به صورت جداگانه نیز شکایت کرده است.

رئیس شورای سیاست گذاری روزنامه وطن امروز بیان داشت: با توجه به اینکه ریاست جمهوری در تمام سخنرانی های خود به نقد آزاد اشاره می کند و به آزادی رسانه ها تأکید داشته است اما متاسفانه مشاهده می شود آنچه در عمل در حال وقوع است هیچگونه تناسب و سنخیتی با گفته های ریاست جمهوری ندارد.

وی با بیان اینکه این شرایط نگران کننده است، گفت: هم اکنون رسانه های کشور از لحاظ آزادی بیان واقعا تحت فشار هستند.

شکیبایی بیان داشت: دولت توجهی به برخی از روزنامه های زنجیره ای ندارد که در این روزنامه ها همسویی با دشمن وجود دارد. ضمن آنکه امروز شاهد صدور مجوز برای فعالیت کسانی که در فتنه ۸۸ نقش داشته اند، هستیم.

رئیس شورای سیاست گذاری روزنامه وطن امروز خاطرنشان کرد: این در حالی است که تمام تلاش دولت این است که دهان ها را بر نقد توافقنامه ژنو ببندد.

شکیبایی بیان داشت: هم اکنون رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی درباره موضوعات بدیهی دچار ترس هستند چرا که ممکن است انگ خلاف امنیت ملی به این دسته از رسانه ها زده شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت در حوزه آزادی بیان نفاقی را در حال طی کردن است و در جایی که توطئه علیه ارزش هاست همه آزادی بیان دارند اما کسانی که می خواهند در مورد اصول انقلاب برخی از اتفاقات را نقد کنند با تهدید روبرو می شوند.