به گزارش پارس به نقل از کیهان، اظهارات آویو کوخاوی رئیس رکن اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی ضمنا به معنای دروغ بودن اطمینان نسبت به سپر موشکی موسوم به گنبد آهنین و تامین امنیت هوایی این رژیم است.

ژنرال آویو کوخاوی در مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل هشدار داد: دشمنان اسرائیل اکنون بیش از ۱۷۰ هزار موشک و راکت در منطقه در اختیار دارند که می توانند با آن حتی با قدرت نقطه زنی به صورت دقیق شهرهای اسرائیل را هدف قرار بدهند. وی گفت بخش مهمی از این راکت ها در اختیار حزب الله لبنان است.

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل ارتشبد گابی اشکنازی نیز در سخنرانی در همایش امنیت ملی اسرائیل گفت: گرچه اسرائیل از قدرت نظامی فوق العاده ای برخوردار است ولی از آنجا که با ارتش های منظم سروکار ندارد و درگیر جنگ با ارتش یک کشور دیگر نبوده، ممکن است در احتمال بروز چنین وضعیتی با برخی نارسایی ها روبرو شود.

ژنرال گانتس افزود: چند سال پیش حکومت اسلامی ایران به حزب الله لبنان آموخت که به یک ارتش نامنظم مبدل شود و برای جنگ های نامتقارن آماده گردد ولی اکنون می بینیم که این گروه بیش از اکثر کشورهای جهان جنگ افزار در اختیار دارد و لذا باید آن را نیز ارتش بدانیم.

به گزارش رادیو اسرائیل همچنین فرمانده نیروی هوایی اسرائیل ژنرال امیر اشل با توجه به گفته های رئیس ستاد کل ارتش و رئیس رکن اطلاعات در همایش امنیت ملی اسرائیل گفت: در صورتی که در جنگ جدیدی درگیر شویم باید با هزاران راکت حزب الله که پشت جبهه اسرائیل را تهدید می کنند به مقابله بپردازیم.

در همین حال منابع امنیتی رژیم اسرائیل گفتند حزب الله لبنان ۲۰۰ فروند هواپیمای پهپاد برای انجام عملیات علیه اهداف این رژیم در داخل فلسطین اشغالی در اختیار دارد.

به گزارش العالم، روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از این منابع امنیتی افزود: حزب الله از پهپادها در لبنان استفاده و برخی از آنها را برای اجرای حمله به مواضع راهبردی اسرائیل یا هدف قرار دادن پایگاه های نیروی هوایی اسرائیل در هر گونه درگیری احتمالی مجهز کرده است.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان چند ماه پیش گفت: مقاومت لبنان یک فروند هواپیمای شناسایی پیشرفته را از خاک لبنان به سمت دریا ارسال کرد و آن را صدها کیلومتر بر فراز دریا به پرواز درآورد و سپس اقدامات آهنین و پولادین دشمن را درهم شکست و به آن نفوذ کرد و از جنوب فلسطین وارد شد و بر فراز بسیاری از مراکز مهم، قبل از اینکه نیروی هوایی اسرائیل آن را شناسایی کند، پرواز کرد.