به گزارش پارس به نقل از فارس، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه حضور افراد مسلح مانع رساندن مساعدات انسان دوستانه به ملت سوریه می شود؛ وجود کودکان در بازداشت گاه های نظام سوریه را تکذیب کرد و افزود: تلفات انسانی که درباره آنها مبالغه و اغراق صورت می گیرد؛ اکثر آنها از شهروندان و ملت ما هستند.

المقداد هدف از آمدن هیئت نظام سوریه به ژنو را بیان حقایق تحولات سوریه و به منظور متوقف ساختن خونریزی در آنجا اعلام کرد و افزود: نه ما و نه رهبر ملت سوریه در رساندن نان به ملت سوریه بخل نخواهیم ورزید… ما عزم خود را جزم کرده و در زمینه رساندن نان به ملت سوریه تلاش می کنیم.

وی نرسیدن مساعدات نظام سوریه به اردوگاه یرموک را دردآور خواند؛ و با بیان اینکه گروه های مسلح به سوی کاروان های مساعدات انسانی ارسالی به اردوگاه یرموک تیراندازی می کنند؛ افزود: حمص شهر ماست و خرابکاری در آن ناشی از بمباران این شهر توسط گروه های مسلح است.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه موضوع مساعدات انسانی، موضوع اصلی کنفرانس ژنو ۲ نمی باشد؛ افزود: از طریق مذاکراتی که توسط استاندار حمص در جریان است؛ سعی در رساندن مساعدات انسانی به داخل حمص داریم.

المقداد با بیان اینکه هیئت نظام سوریه از بحث و بررسی هیچ موضوعی واهمه ندارد؛ از عزم دمشق برای حل بحرانی که ترکیه، عربستان سعودی و آمریکا مشارکت دارند؛ سخن گفت و افزود: با جدیت، صداقت و اخلاص به منظور موفق ساختن کنفرانس ژنو ۲ آمده ایم… راه حلی که مورد رضایت شهروندان سوری نیست را قبول نخواهیم کرد.

وی در ادامه از هدف قرار دادن کودکان و زنان توسط گروه های مسلح سخن گفت و افزود: گروه های مسلح اجازه خروج حتی یک کودک از شهر حمص قدیم را نمی دهد.