به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: هیچ یک از مهمان های المپیک سوچی مشکلی نخواهند داشت.

با وجود آنکه پوتین می گوید المپیکی ها معروفند به سیاسی نکردن مسائل بین المللی، اکثر سوالاتی که وی در گفت وگویش با رسانه های بین المللی باید پاسخگو باشد مربوط به سیاست است و بیشتر زمان مصاحبه اخیرش به از بین بردن نگرانی هایی اختصاص یافت که درباره تماشاگران بین المللی همجنس گرا وجود دارد. پوتین بار دیگر تاکید کرد نمایندگان جامعه هم جنس گرا به طور کامل در روسیه مورد استقبال قرار می گیرند.

پوتین گفت: منتقدان قانون جدید تصویب شده در روسیه در رابطه با منع تبلیغات در رابطه با هرگونه گرایش جنسی نامتعارف و غیر استاندارد باید بار دیگر متن این لایحه را بخوانند و متوجه یک دنیای متفاوت میان چیزی که این لایحه می گوید و نقض حقوق همجنسگرایان شوند.

وی افزود: به نظر من این لایحه ای را که ما تصویب کردیم به هیچ کس ضرری نمی زند و مردم با گرایش های جنسی نامتعارف در اینجا احساس حقارت نمی کنند چرا که هیچ تبعیض اجتماعی، شغلی و حرفه ای علیه آن ها وجود ندارد.

پوتین ادامه داد: مردم گرایش های جنسی مختلفی دارند. ما از تمامی ورزشکاران و مهمانان در المپیک سوچی استقبال می کنیم. خیلی دوست دارم که ورزش با سیاست ادغام نشود.

وی گفت: در جریان المپیک زمستانی سوچی نیروهای امنیتی روسیه با همتاهای خارجی خود همکاری خواهند کرد. ما در تلاشیم تا مطمئن شویم که اقدامات امنیتی تحمیلی نباشد و به ورزشکاران شرکت کنندگان در این بازی ها و مهمانان و خبرنگاران فشار نیاورد. اما به طور همزمان بیشترین تلاش را داریم تا این اقدامات موثر باشند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت، هزینه کلی این المپیک ۵ / ۶ میلیارد دلار بوده است و با این گفته ادعاهای مربوط به ۱۰ برابر بیشتر بودن این هزینه را از بین برد.

پوتین همچنین در اظهاراتی که روز جمعه توسط کرملین منتشر شد، گفت: میزبانی بازی های المپیک سوچی هیچ ارتباطی با جاه طلبی های شخصی من ندارد. این مساله مستقیما با منافع کشور و مردم روسیه ارتباط دارد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و وقایع خونین در قفقاز جامعه ما افسرده و بدبین شده است. ما باید خودمان را به جنب و جوش و تحرک درآوریم. برای درک و احساس این مساله ما باید پروژه های گران قیمت و بزرگ به دست بگیریم.