به گزارش پارس به نقل از فارس، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی خانه ملت، با اشاره به وظایف وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه به غیر از مسائل مرتبط با ورزش مسائل مربوط به حوزه جوانان را نیز پیگیری می کند.

وی به طرح کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس برای تغییر نام وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: در این طرح نام این وزارتخانه به وزارت جوانان و ورزش تغییر می کند تا مباحث مربوط به جوانان بر ورزش مقدم باشد.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با بیان اینکه جوان یک مفهوم عام است، گفت: نیاز جوانان فقط به ورزش محدود نمی شود و مباحث دیگری را نیز شامل می شود.

یوسفیان ملا افزود: وقتی گفته می شود وزارت ورزش یعنی بودجه ها به همان بخش داده می شود و دیگر به جوانان چیزی نمی رسد.

وی با بیان اینکه طرح تغییر نام وزارت ورزش و جوانان در دست بررسی است، گفت: تاکنون در یکی از جلسات کمیسیون این طرح مورد بررسی قرار گرفته و در جلسات بعدی نیز بحث و تبادل نظر پیرامون این طرح ادامه می یابد؛ البته برخی معتقدند باید جوانان را از این وزارتخانه جدا کرد تا به این بخش نیز بودجه های لازم تعلق گرفته و مشکلات بودجه ای اش کاهش یابد.

نماینده مردم آمل در مجلس مسکن، تحصیل و شغل را از جمله دغدغه های جوانان دانست و تاکید کرد که این مسائل از برخی مباحث ورزشی دارای اهمیت بسیار بیشتری است.

یوسفیان ملا درباره ایده برخی برای جدا کردن وزارت ورزش از جوانان گفت: فعلا چنین طرحی در دست کمیسیون تدوین آیین نامه نیست زیرا این اقدام بار مالی داشته و مغایر برنامه پنجم است.